בעולם שנהיה יותר ויותר דיגיטלי, יש כאלה שמתקשים להישאר מחוברים היות שהם אינם יודעים או אינם יכולים להסתדר עם מכשיר סמארטפון רגיל. את הפתרון לכך פיתחה חברת תוכנה כחול לבן שיצרה את ה"בייסיק סמארטפון" הטלפון לכולם גם למבוגרים חסרי גישה טכנולוגית וגם לאנשים עם נכות כלשהי כמו למשל בעיית שמיעה, ראיה, קושי במוטוריקה עדינה וכו'. מכשיר הבייסיק מאפשר לאדם המבוגר להתחבר מחדש לעולם באמצעות הנגשת הממשק כך שהכל גדול, הכל פשוט, הכל ברור ואין לחיצות שווא. יש לחצן מצוקה למקרה חירום השולח הודעה כולל מיקום. כמו כן לבני המשפחה יש ממשק ניהול מרחוק של המכשיר.
הכתבה בחסות בייסיק סמרטפון, טלפונים לאנשים מבוגרים ואנשים בעלי מוגבליות
העולם היום הולך ונעשה יותר ויותר דיגיטלי. לכל מקום שאליו הולכים רואים אנשים עם מבט תקוע במסך הטלפון. אבל ישנם כאלה שמוצאים את עצמם מחוץ לעולם הזה – אנשים מבוגרים או כאלה עם נכות כלשהי שלא יכולים להסתדר עם מכשירי הסלולר הרגילים ובעצם מוצאים את עצמם מנותקים מהעולם. הם מתקשים לתקשר, ובוודאי לא יכולים לשלוח תמונות או סרטונים. הפתרון שנמצא הוא פיתוח של חברת תוכנה ישראלית שנקרא "בייסיק סמארטפון" מכשיר המאפשר גם לאנשים מבוגרים או כאלה עם נכות כגון ירידה בשמיעה, בעיית ראיה או קושי במוטוריקה עדינה להתחבר מחדש לעולם באמצעות הנגשת הממשקים הכי חשובים.
שלמה שרוני, מנכ"ל בייסיק סמארטפון, המכיר את הנושא לא רק מהיכרותו את תחום הטכנולוגיה והסלולר, אלא גם כאדם עם נכות אורטופדית מילדות יודע עד כמה זה חשוב לכל אחד להיות מחובר ונגיש.
מה מייחד את המוצר שלכם?
המוצר שלנו מספק פתרון שהופך את מכשיר הסמארטפון המורכב והמסובך לאדם המבוגר לכזה שהוא פשוט ונוח לתפעול והוא מתגבר על כל מיני בעיות שבדרך כלל אנשים מבוגרים נתקלים בהם. למשל, בביסיק סמארטפון אין לחיצות שווא, המסך נענה רק אחרי לחיצה ארוכה (ניתן להגדיר את משך זמן הלחיצה הנדרש) ונותן משוב ברטט כאשר הלחיצה נקלטת. כך נמנעות לחיצות לא רצויות ואין יותר את הבעיה של ההורים שמתקשרים עשרות שיחות לא רצויות ביום. תכונה זו של היכולת לקביעת משך זמן הלחיצה הנחוץ הינה מוגנת בפטנט. יש במכשיר מקלדת מותאמת וגדולה המונעת טעויות הקלדה. בנוסף ניתן להשתמש במקלדת המסודרת לפי סדר ה-א'-ב' להקלה בהתמצאות. במכשיר יש גם מרכז הודעות. המשמעות היא שהמרכז מאגד באופן אוטומטי את כל ההודעות הנשלחות למכשיר באמצעות SMS, WhatsApp, מייל או אפילו הודעות מערכת ולא צריך לחפש אותן בכל מיני מקומות בטלפון.
נשמע נהדר. יש עוד תכונות שיעזרו למבוגרים?
בוודאי. יש מצלמה שפשוט לתפעל אותה ומאפשרת צילום ושיתוף בקלות של תמונות וסרטונים. כמו כן, מרכז התמונות של הבייסיק סמארטפון מאגד באופן אוטומטי את כל התמונות במכשיר, בין אם צולמו על ידך, או שנשלחו אליך באמצעות , WhatsApp או מייל או כל דרך אחרת. באופן הזה, תמיד קל למצוא את התמונות והסרטונים והם לא נעלמים למשתמש.
האם הלקוח צריך לרכוש אפליקציות מיוחדות?
לא. הבייסיק סמארטפון מאפשר ללקוח להתקין כל אפליקציה הקיימת בחנות גוגל. אפליקציות ספציפיות כמו הווטסאפ וה-zoom עברו התאמה מיוחדת כך שהן נוחות מאוד למשתמש וההודעות כולל המייל והסמס מופיעות בכיתוב גדול כך שהמשתמש לא צריך להתאמץ בקריאתם
למי, בעצם, מיועד הבייסיק-סמארטפון?
המכשיר מיועד לאנשים בכל גיל שיש להם קושי לתפעל סמארטפון רגיל עקב קשיים טכנולוגיים, קוגניטיביים, אורטופדיים וכו'. לכאלה שמשתמשים בכשירים מיושנים ועוד. המוצר שלנו מאפשר למבוגר להשתמש במכשיר הסלולרי ממש בפשטות. זה מרגש לראות אנשים מבוגרים שלא הצליחו להסתדר עם הסלולרי שלהם פתאום מצליחים לדבר ולעשות שיחות ווידאו עם הילדים או הנכדים, שהם יכולים לקרוא ולשלוח הודעות, לראות תמונות וסרטונים. לצלם בעצמם תמונות וסרטונים ולשלוח אותם. זה יוצר להם חיבור, גם אנושי וגם חברתי, עם האנשים הכי חשובים להם, ובכלל עם העולם. הם חוזרים לחיים חברתיים ולתקשורת ולהרגיש שהם בעניינים, שהם כבר לא בתקופת האבן והתחברו למאה העשרים ואחת.
מוכרים פתרון
אתם מוכרים מכשיר או תוכנה?
אנחנו מוכרים פתרון. הרוב המוחלט של הלקוחות קונים מאתנו את מכשיר הסמארטפון או הטאבלט עם התוכנה. אבל אם כבר יש ללקוח מכשיר מהדגמים שהתוכנה שלנו מותאמת אליו, הוא יכול לשלוח אלינו את המכשיר שלו ואנחנו נצרוב עליו את התוכנה.
אתם נותנים שירותים נוספים?
ובכלל זה לא רק עניין המכשיר והתוכנה, אנחנו נותנים מעטפת פתרונות למבוגר וולבני משפחתו. השירות כולל מרכז תמיכה טלפוני למבוגר שיכול להתקשר אם משהו לא עובד לו, או שהוא לא יודע איך לתפעל משהו. יש לחצן מצוקה מובנה כחלק מהמערכת שגם מחייג למספר שהלקוח קובע וגם שולח הודעה עם מיקום. בנוסף, לבני המשפחה יש מרכז תפעול מרחוק של המכשיר.
יש גם אמצעי בטיחות לבני המשפחה, כמו בדיקת מיקום. נניח אם הלקוח לא עונה, אפשר לבדוק את המיקום שלו. במקרי חירום ניתן לבצע שיחה מתפרצת זה פעולה שיוצרת מאין אינטרקום בין מכשיר הבייסיק למכשיר של בן המשפחה וזאת בלי שהמבוגר צריך לעשות פעולה כלשהי כך ניתן לשמוע מה קורה בסביבה של המבוגר, ניתן לדבר אליו ואם הוא בהכרה הוא ישמע ובתקווה גם יענה. זה כבר הציל חיים של אנשים. היזם של החברה אמיר חיפש יום אחד את הסבתא שלו והיא לא ענתה. הוא עשה שיחה מתפרצת ושמע אותה נאנחת מכאב. מתברר שהיא נפלה ושברה את צוואר הירך והוא הזעיק לה אמבולנס.
אנחנו דואגים לעדכן את המכשיר והאפליקציות הרלוונטיות באופן קבוע. הלקוח לא צריך לעדכן לבד כי חשוב לנו שהכל יפעל חלק. כמו כן יש למבוגר מרכז תמיכה טלפונית ויש גם את ממשק הניהול מרחוק של המכשיר לבני המשפחה.
הלקוחות המבוגרים לא נבהלים מהמחשבה שהם ישתמשו בסמארטפון?
לפעמים יש כאלה שאומרים לי "אני לא דיגיטלי, אני לא אלקטרוני". אז אני שואל אותם אם הם יודעים לקרוא. ברוב המוחלט של המקרים הם עונים שכן, הם ידועים לקרוא. ואז אני מסביר להם שזה כל מה שהם צריכים לדעת על מנת לתפעל את הבייסיק-סמארטפון. המוצר תוכנן כך שכל מי שיודע לקרוא יסתדר איתו. הכל פשוט וברור.
מבחינת עלויות האם מדובר במוצר יקר?
קודם כל, חשוב לדעת שמדובר בפיתוח כחול לבן, גאווה ישראלית, שנמכר גם בחו"ל. התוכנה עובדת על מספר מצומצם של מכשירי אנדרואיד ויש גם חומרות מיוחדות לבעלי מוגבלויות כמו למשל בעיות שמיעה קשות. מבחינת העלות הסמארטפונים הם החל מ 1,100 ₪ והטאבלטים הם החל מ 1,500 ₪.
אם רוצים הדרכה בבית?
אין שום בעיה. נציג שירות יגיע עד אלייך, יעביר את אנשי הקשר וכל החומר מהמכשיר הישן ויספק הדרכה על תפעול המכשיר זה שרות בתשלום נפרד בו אנחנו גם מגדירים את אפשרויות התוכנה השונות לצרכים הספציפיים של האדם הספציפי.
אם אתה צריך להמליץ על הבייסיק סמארטפון בכמה מילים מה תגיד?
מעבר לנוחות ולכך שהמשתמשים חוזרים להיות מחוברים לעולם, הבייסיק-סמארטפון נותן שקט נפשי ללקוח ולכל המשפחה. עם בייסיק סמארטפון הלקוח נמצא בידיים טובות.
לאתר >> בייסיק סמארטפון לחץ כאן