"אני לא רוצה לספר סתם סיפור – אני רוצה לחולל שינוי"
לשירה הנה-פרץ תמיד היה חוש לסיפורים טובים ולמגע האנושי. היא יכולה לשבת שעות לשוחח עם אנשים, להקשיב לסיפורי חייהם וללמוד מניסיון החיים שלהם. "אני ממש אוהבת לדבר עם אנשים וליהנות מחברתם," היא מחייכת. "זו גישה שעזרה לי מאוד בקריירה שלי, כי הפרסום האמיתי צריך לגעת ב-אנשים האמיתיים מאחורי הקהלים."
הקשר הבינאישי ביטא עצמו גם בדרך המפתיעה שבה שירה מצאה את אהבת חייה – במשתלת "הגן הירוק" המשפחתית שבה עבדה. "אחרי ארבע שנים של עבודה יחד כשותפים בעסק, יצאנו לפתע לדייט ראשון," היא צוחקת. "מסתבר שזה לא רק טבע שיכול לפרוח בהפתעה במקום הנכון."
העבודה במשתלה טיפחה בשירה הרבה יותר מאהבה. "כשאת עובדת ישירות מול לקוחות, ניגשת אליהם בשטח ומייעצת להם, את לומדת המון על הצרכים האמיתיים ועל הדרך לחבר אליהם. זה גם גרם לי להתחבר לעולם הטבע ולהעריך את היופי והחוויה של גידול צמחים."
את הניסיון הייחודי הזה, שירה מביאה איתה לסטודיו הפרסומי החדש שהיא עומדת לפתוח. "בזכות העבר שלי בעסק המשפחתי, יש לי הבנה עמוקה של הצרכים והאתגרים של בעלי עסקים קטנים. אני יודעת איך להגיע לליבו של הלקוח ולספק מענה אמיתי לשגשוגו."
המסע המקצועי הסוחף של שירה החל כבר בגיל 16, עם לימודי הגרפיקה שלה בתיכון. כשהבוחנת התלהבה מהפרויקט הגמר היצירתי שלה והעניקה לה את הציון הגבוה ביותר, זה היה הוכחה שהיא שייכת לתחום.
"זה נתן לי צוהר לעולם של אפשרויות בפרסום, שיווק ויצירת מסרים משפיעים," היא נזכרת. "הרגשתי שמשהו בי התחבר באופן עמוק לכוח שיש לפרסום ליצור קשר עם אנשים."
השאיפה המקצועית של שירה נבחנה במספר הזדמנויות בדרך. אחרי ניסיון כושל בלימודים שלא התאימו לה, היא למדה בדיקת תוכנה כפיתרון זמני. אך שירה ידעה שלא יכולה להמשיך במשהו שלא ממש את הפוטנציאל היצירתי שלה. "הרגשתי שאני קופאת במקום," היא מתארת.
המפנה הגיע כשהתקבלה ללימודי פרסום, קריאייטיב וקופירייטינג במכללת "סיעור מוחות". שם היא פרחה עם פרויקטים מוצלחים כמו המיתוג המחודש של מתנס "אשכולות" בירושלים – ובמקביל טוותה קמפיינים יצירתיים ופורצי דרך עבור "הגן הירוק".
"קמפיינים כמו 'ככה הגינה מצליחה' על השקיה ופיתוח קהילת לקוחות, הצליחו ליצור שינוי תודעתי בציבור שפחד מגינון וטבע," היא אומרת בגאווה. "העברתי מסר שחיבר את האנשים לחוויה של הצמחייה, בשפה שהם הבינו."
![](https://bestoneonline.co.il/wp-content/uploads/2024/06/עיצוב-ללא-שם-7.jpg)
כיום שירה נמצאת בפתח של הרפתקה חדשה בפתיחת הסטודיו העצמאי שלה. "מה שמבדיל אותי זו היכולת להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לחשוב מחוץ לקופסה ולבנות אסטרטגיות מנצחות וקריאייטיב מותאם. לא מדובר על פרסום סתמי, אלא יצירת קשר אמיתי עם האנשים שאני משרתת."
"אני רוצה להוכיח שפרסום יכול גם לקדם ערכים חיוביים ושינוי חברתי," היא מוסיפה בנחישות. "כשאת בונה קמפיין מנצח על בסיס של המסרים שחשובים ללקוח, וההתנהלות מגיעה ממקום של כבוד ואנושיות, אז התוצאות הן שונות לגמרי."
שירה איננה רואה בתפקיד הפרסומאית שלה "רק עוד עבודה". עבורה זו דרך חיים – כזו שמזינה את התשוקה לגעת בלבבות, לקדם ערכים חיוביים ולחבר בין אנשים. המסע המקצועי שלה הוכיח שניתן לעשות זאת תוך שמירה על יצירתיות, כנות וחיבור עמוק לצרכים האמיתיים. "אני בוחרת לראות בפרסום כדרך להשפיע לטובה. וזה מה שאני הולכת לעשות בסטודיו החדש שלי – לא רק ליצור קמפיינים מנצחים, אלא גם להפיץ מסרים חיוביים ולחולל שינוי אמיתי בחיי הלקוחות והקהילות שאני משרתת."
עיניה של שירה בוהקות בהתלהבות כשהיא מדברת על החזון הזה. ברור שעבורה, מדובר הרבה יותר ממקצוע – זו אמונה עמוקה ביכולת של פרסום איכותי ונוגע ללב להשפיע על אנשים, להעצים קהילות ואפילו לקדם שינוי חברתי לטובה. עם הרקע המגוון והייחודי, הכישרון היצירתי והחיבור האנושי והאמיתי שלה, נראה ששירה נמצאת בתחילתו של מסע מרתק כפרסומאית, יזמית וגם כמניעה של השפעה חיובית. יהיה מעניין לראות לאן היא עוד תוביל את הסטודיו החדש והחזון המיוחד שלה.
"בואו נתחיל מהתחלה – צמיחה בגינה ובחיים"
שירה הנה-פרץ, בת 26 צעירה וחיונית, לא ממש חיכתה לבגרות כדי להתחיל לפרוח. כבר מגיל 16, כשהתחילה ללמוד גרפיקה בתיכון, ידעה שמצאה את התחום האמיתי שמושך אותה – עולם הפרסום והשיווק. הרעיון היצירתי והביצוע המושלם של פרויקט הגמר שלה הרשימו כל כך את הבוחנת, עד שזכתה בציון הגבוה ביותר.
"זה היה סימן ברור שאני הולכת בדרך הנכונה," מספרת שירה בחיוך. "פרסום הוא לא רק עבודה בשבילי – זו קריירה שמאפשרת לי להיות יצירתית, להשפיע על אנשים ולראות את העבודה שלי מניבה פרי."
אך הדרך לא הייתה קלה תמיד. שירה מודה שהיו מספר תקופות קשות, כשחששה שהיא תאלץ לוותר על החלום ולעבור למסלול אחר. לאחר ששירה עזבה סמינר שלא התאים לה, היא למדה בדיקת תוכנה, אך התעודה נשארה במגירה. החזון של שירה להגשים את עצמה כיוצרת ופרסומאית היה חזק מדי.
"מהר מאוד הבנתי שהלב שלי נמצא בפרסום והקריאייטיב. לא יכולתי להמשיך בתחום שלא מימש את הפוטנציאל היצירתי שלי," היא מסבירה.
לאחר שסיימה לימודים במכללת "סיעור מוחות" בפרסום, קריאייטיב וקופירייטינג, שירה החלה לממש את חלומה. הפרויקט שלה זכה להצלחה אדירה במיתוג מחדש של מתנס "אשכולות", כשהוצע לה לבצע גם את האסטרטגיה וגם את העיצוב עבורו. במקביל, שירה החלה לעבוד במשתלת "הגן הירוק" המשפחתית, שם טוותה קמפיינים שיווקיים וקמפיינים פרסומיים יצירתיים שהכניסו את העולם של הגינון והטבע אל תוך חייהם של הלקוחות.
![](https://bestoneonline.co.il/wp-content/uploads/2024/06/עיצוב-ללא-שם-9.jpg)
"אחד הקמפיינים המוצלחים שעשיתי היה 'כך הגינה מצליחה' – שילוב של מבצע על מערכות השקיה, מאמרים מקצועיים והקמת קבוצת ייעוץ בוואטסאפ," היא נזכרת. "הייתי צריכה להשקיע המון מחשבה בדרכים ליצור קהילה סביב הגינון עבור קהל שבהתחלה היה די רחוק מהתחום הזה."
כעת, שירה נמצאת בפתחה של הרפתקה חדשה – היא פותחת סטודיו לפרסום עצמאי, שם תוכל להשפיע באופן ישיר על בעלי עסקים מכל הסוגים. "התשוקה שלי היא להוציא אל הפועל את האסטרטגיה והיצירתיות שיווקיות כדי לזרז את ההצלחה של העסקים שאעבוד איתם. אני לא יכולה לחכות להראות לבעלי עסקים מה פרסום נכון יכול לעשות בשבילם."
בעיני שירה, להיות פרסומאית זה לא רק תפקיד – זו דרך חיים. "אני רואה את הפרסום ככלי שעוזר לי לגעת באנשים, להשפיע על התודעה ולהנחיל ערכים חיוביים. אני מאמינה שההשראה וההשפעה שאני משדרת יכולות אפילו להניע שינוי חברתי – אבל קודם כל, אני רוצה פשוט.
4o