אפשר לראות את הנולד על ידי כמה צעדים פשוטים אשר ישקפו את האתגרים לפניך וכל זה נמצא מתחת לכף ידך ובמאמץ של 5-15 דקות ביום . בעזרת הכלים אשר נמצאים אצלך כבר עכשיו אפשר לנהל את התנועה של הכספים , האיומים, היתרונות, החסרונות והחוזקות של כל עסק , גם שלך.
אחד הצירופי מילים הכי מפחידים בניהול הינו "תזרים מזומנים" , ממש לפעמים גורם לנו להתכווץ בכסא ולהגיד : זה לא שייך אלינו , זה של מישהו אחר , זה בכלל של עסקים של מיליארדים לא לעסק שלנו. הבשורה : זה נמצא בכל מקום , אפילו אצלנו בבית בכלל לא בעסק.
צירוף המילים הזה בעצם מדמה את "זרימת הדם" במערכת שאנו חיים בה הן בבית וברור גם בעסק , אם יש חוסר בדם אנחנו יודעים מה התוצאה ואיך ניתן לטפל בה , אך אם יש בבנק או בעסק חוסר כסף , האם אנחנו יודעים את כל התוצאות ? האם זה תקין / נורמאלי ? האם צריך לבצע "עירוי" של כסף לעסק?
כאשר אנו מנהלים את תזרים המזומנים אנחנו בעצם בודקים , מבקרים את הנעשה בעסק , לא פעם אומרים בעלי עסקים: "אני עובד עובד אבל לא רואה כסף" , אגב, הם לרוב צודקים , הסיבה נמצאת בניהול ואחד מכלי הניהול הוא השליטה על הכספים .
אילו דברים מעניינים אנו יכולים למצוא בציירוף המילים המאתגר הזה ? התשובה לשאלה הזו היא פשוטה , אין סוף !!! החל מלראות כמה עולה לנו באמת העוזר או פועל הניקיון , האם התמחור שלנו הוא נכון , מהי ההוצאה על הבנקים בחודש/בשנה , האם מחיר חומר הגלם עלה או שסתם חייבו אותי ביתר ?
כל השאלות הללו הן רק ההתחלה , אפשר לצלול פנימה ולגלות עוד דברים מדהימים איך שינוי לפעמים של פרט קטן כמו תאריך חיוב חוסך לך בין שקלים בודדים ועד מיליונים !!!
אז מה עושים או איך מתחילים ? אני נשאל תמיד ……
בגדול , אפשר להתחיל מכלי פשוט שנקרא עט ומחברת , להתקדם לטבלת אקסל ואפילו להיעזר בתוכנה / אפליקצייה יעודית , אבל הסוד הגדול הוא התמדה , ככל שנתמיד ונעבוד לפי כללים ברורים ועקביים כך נקבל את השליטה:
ניכנס מדי תקופה לבנק , תלוי בעסק וכמות הפעולות שקורות בו אבל לפחות פעם בשבוע , נראה את התנועות שקרו שם .
נעלה על הכתב (באחד האמצעים שכבר רשמתי) את כל מה שידוע לנו : למי רשמנו המחאה -למתי, באיזה סכום ? באיזה תאריכים יורדים הוראות קבועות (לא לשכח את ההלוואות כמובן ….) , למי יש לנו לשלם עוד, וכמה? ממי אמורים לקבל כסף , כמה , מתי ? בקיצור לספר את כל הסיפור הידוע על הכתב (ותאמינו לי לכל אחד סיפור ארוך מאוד) .
עכשיו נצליב את מה שקרה וראינו עם מה שציפינו . אם שני הדברים מתיישבים יחד ללא חריגות ממסגרות האשראי אנחנו כבר במקום טוב .
מעתה אנחנו בעצם צריכים להתאים את המהלכים שלנו על פי ההצלבה שעשינו , למשל , אנחנו רוצים לקנות מחשב חדש לעסק , אנו חייבים לראות האם העסק יכול לשלם על המחשב מיידית את כל סכומו או שמא עלינו לפרוס לתשלומים או שאפילו את זה אנחנו לא יכולים ואז האם נוותר על המחשב ? הנה , הכנסתי דילמה אשר עולה מאותו צירוף מילים……
בינינו , כל אחד יכול , אבל יותר נכון להגיד כל אחד חייב לנהל את העניין , וכשמכירים אותו לעומק , הוא גם לא מפחיד……
אוהד שוחט הנו יועץ בכיר לניהול וגיוס כספים לאתר הבית של אוהד לחצו כאן