תשכחו מכל מה שהכרתם על "מתנות לעובדים", חברת NICKLAS פיתחה קונספט של אתרי מתנות ממותגים אישית לכל חברה. באמצעות האתר העובד יכול לבחור לעצמו את המתנה המועדפת עליו. המתנות המוצגות באתר נבחרות בקפידה על ידי צוות צעיר ודינאמי שיודע מה עובדי החברות הגדולות באמת אוהבים לקבל
מה אפשר להעניק לעובדים שכבר יש להם הכול? מנהלי משאבי האנוש, קהילה, רווחה או וועד העובדים שוברים את הראש במטרה לחשוב על מתנה מקורית שתצליח לשמח את העובדים שלהם. יש מי שמסתפקים בשוברי מתנה כדי שהעובדים יוכלו לרכוש לעצמם את מה שלבם חפץ בו. החיסרון הוא שלשובר מתנה אין את האפקט של מתנה פיזית מרשרשת ומרגשת וחברה שמכבדת את עצמה בדרך כלל תרצה להעניק גם מתנה מוחשית.
בחברת ניקלס מכירים מקרוב את הצורך במתנות מקוריות לעובדים, כבר למעלה מעשור שבניקלס מספקים פתרונות מקיפים לחברות וארגונים בתחום המתנות והמארזים, כמו גם בתחום ביגוד עובדים ותחום האירועים וימי הכיף. באתר של החברה ניתן להבחין בין רשימת הלקוחות בחברות המובילות בתחום ההייטק בישראל ובעולם. בין היתר חברות כגון Ness, Medtronic, AWS, intel, NETFLIX ועוד.
כשהצורך מהשטח עלה בצורת ביקוש למתנות ייחודיות לעובדים, חשבו ב NICKLAS איך לפצח את האתגר. הפתרון שהם מצאו היה להקים עבור כל חברה אתר ממותג משלה שבו כל עובד מוזמן לבחור מתוך מגוון, מתנה שהוא אוהב במיוחד.
ביקשנו לשוחח עם רועי ניקלס, הבעלים של החברה, על השירות החדשני ועל תפיסת העולם של מתנות מקוריות שמאפשרות לחבר בין עובדים לבין החברות שמעסיקות אותן.
אילו מתנות העובדים יכולים לבחור לעצמם?
הבאת מתנות לעובדים כבר מזמן הפכו לסטנדרט, לקבל מתנה זה דבר שבשגרה, אבל לקבל מתנה מקורית זו כבר אמנות. ההתייחסות האישית לכל חברה וצרכיה היא עושה אותנו למי שאנחנו, למשל אינטל ביקשו שנבנה אתר לבחירת מתנות לעומת אחרת שרצתה שהמוצרים יהיו פיסית בחברה וכל עובד יוכל לגשת ולבחור לעצמו מתנה שהוא אוהב.
זה משתנה בין חברה לחברה, המתנות שעובדי חברות סייבר אוהבים שונות ממתנות של חברות בתחום התעשייה למשל. מי שנמצא שעות רבות מאחורי המסך והמקלדת יעדיף בדרך כלל מתנות שקשורות לתחום הטכנולוגיה והגאדג'טים. עובדי חברה שמעסיקה סוכנים שמבלים שעות רבות בטיסות יעדיפו לקבל "מארז טיסה" שישדרג את חווית הטיסה שלו או מזוודות חדשניות. מי שעוסק בתחום הבריאות והקולינריה ימצא את עצמו נמשך דווקא למתנות כמו מכשירים חדשניים למטבח ועוד.
איך אתם מרכיבים את קולקציית המתנות?
"המתנות שעולות לאתר הממותג של החברה, נבחרות בדרך כלל אחרי מחקר מקיף עם בעלי החברה, על תחומי עיסוקה ועל אופים של עובדיה. ההבנה מיהי החברה מחדדת לנו את עולם הערכים שעליהם היא מושתת ומכוון אותנו למוצר האידאלי עבור העובדים שלה". מסביר רועי
"בדומה ללקוחות שלנו, צוות המתנות של NICKLAS מורכב מאנשים מקסימים בגילאי 24-35 שהם יודעים לבחור מהחברות המובילות בעולם מתנות שאנשים בגיל הזה אוהבים. לגיל יש משמעות הוא יוצר שפה חדשה וקרבה שאליה אנחנו מכוונים."
"עוד דבר שאנחנו שמים עליו דגש הוא איכות המתנות. אני לא מעוניין להתחרות עם מתנה זולה מחברה לא מוכרת בסין רק כי זה יותר זול בחמישה שקלים. חשוב לי שחברה שהגיעה אלי וביקשה שירות תחזור אלי גם בחג הבא ולכן אני חייב שהמתנה תהיה מיוצרת ברמת גימור ועמידות לא פחות ממצוינת. אני לא מתחרה על המחיר עם קניינים אחרים של מתנות זולות לעובדים אלא על ההנאה שיש לעובדים ממוצר איכותי."
"בנוסף אנחנו שמים דגש לא רק על מה מביאים, אלא גם על איך מביאים. אנחנו דואגים לאריזה ממותגת או יוקרתית ודואגים שמישהו מהמחלקה הלוגיסטית שלנו יגיע פיזית לכל חברה לוודא שהמוצרים אכן מגיעים בצורה המיטבית שלהם."
להפתיע, לרגש, לחדש
אתר מתנות בהתאמה אישית הוא רק אחד מהמוצרים שחברת NICKLAS מעניקה לחברות. החברה עצמה מתמקדת בפתרונות יצירתיים בכל מה שקשור להעצמת מחוברות עובדים ומיתוג מעסיק . בין היתר הם עושים זאת באמצעות ימי כיף וגיבוש לחברות, אירועי חברה, נופש חברה בארץ ובחו"ל.
רחלי, השותפה בחברה, היא שם דבר כבר שנים רבות בעולם אירועי החברה, היא עמדה שנים רבות בראש חברת הפקות לאירועים בשם "רוח פראית" והאירועים שהפיקה היו ידועים במקוריות שלהם גם מבחינת הלוקיישנים וגם מבחינת הקונספט. את ה DNA של יצירתיות ומקוריות היא הביאה אתה גם ל NICKLAS .
האם הדרך ללב העובד רצופה במתנות שוות?
"לא בהכרח" אומר רועי "אירוע או ימי כיף טיולים בארץ ובחול הם כבר מזמן בגדר חובה ולא מהווים בונוס. כיום כל חברה המכבדת את עצמה משקיעה ברווחת העובדים שלה אנרגיה וכסף ולא רואה בכך מותרות אלא הכרח. זה בדיוק המסר שלנו , פינוק העובדים ויצירת אטמוספירה רעננה ומחברת בתוך חברות גדולות היא חשובה לא פחות מהעלאה במשכורת".
"לכן, חשוב לנו ליצור אירועים שיש בהם חידוש. האירועים שלנו תמיד נמצאים מחוץ לסטנדרטי, אנחנו לא שמים דגש רק על בחירת די ג'י, אוכל מפנק והרצאה חווייתית. חשוב לנו שיקרה שם משהו, שייווצרו קשרים, שהאטמוספירה תשתנה והלקוח רק יחכה לפעם הבאה".
אתה יכול לתת לי דוגמה לפתרונות יצירתיים?
"בהחלט, ממש בצמוד לראש השנה, פנתה אלינו חברת Var על מנת לספק עבור הלקוחות שלהם מארזי חג מרהיבים. ההתארגנות למתנות החג הללו היו פרויקט מאתגר שכן דרישת החברה הייתה ליצור שלושה מארזים שונים, שכל אחד בעלות שונה ושישלחו לארבעים כתובות שונות. זה לא היה האתגר היחיד, בחברה ביקשו שכל מארז יהיה ייחודי ושונה המותאם באופן אישי לכל לקוח."
"אין ספק, שאני הייתי רוצה להיות עובד בחברה הזו שמייקרת את היחס האישי ומשקיעה בו למרות העבודה הרבה הכרוכה בכך. אני בטוח שהעובדים יכלו להעריך את מה שהושקע בהם. השאיפה שלנו היא לא רק לשמח את העובדים אלא גם לחזק את מקומה של החברה בחייו של העובד".
מובילים חדשנות, יוצרים קהילה
"מתוך הצורך בחיבור אנושי, יצרנו מותג נוסף בשם Play-it שהיום מתנהל כחברה עצמאית ומהווה פתרון חדשני לחיבור בין עובדים שאינם נפגשים ביום יום, המותג מצליח מאד בקרב מנהלי משאבי אנוש של חברות מובילות בארצות הברית ובאירופה. ב Play-it הדגש הוא לא רק על חווית עובד אלא על חיזוק הפן החברתי ויצירת קהילתיות בתוך החברה".
מה החזון שלך?
"אני עמל ועובד קשה כדי שהחברה שלנו תהיה הכי חדשנית וראשונה בתחום של מחוברות לעובדים. אנחנו לא שוקטים על שמרנו, אנחנו מחפשים חדשנות והתקדמות. לצורך כך אני משתתף בכנסים, קורא מאמרים בתחום, ניפגש עם קולגות ולומד מכל חוויה והזדמנות שנקרית בדרכי".
.