בימים אלה של משבר כלכלי ובריאותי, אנשים רבים מצויים בחוסר וודאות ועם סימני שאלה רבים. אתר 'כל זכות' מציג מידע בשפה פשוטה ונוחה על זכויות, ומאפשר לציבור לקבל מענה על שאלות בתחומי חיים שונים.
המאגר המקיף ביותר של זכויות בישראל הפועל בסיוע משרד המשפטים ומטה ישראל, פועל בימים אלה במשרד הדיגיטל הלאומי וג'וינט ישראל כדי לענות על שאלות מהותיות לאזרח, לרבות שאלות שקשורות בקורונה – כמו למשל מי זכאי לדמי אבטלה, מהם התנאים לקבלת מענק לעסק קטן, שאלות סביב פיטורים, זכויות מול מערכת החינוך ועוד.
חופשה ללא תשלום
על פי הנתונים מאתר 'כל זכות', מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, כ- 1,015,000 גולשים
חיפשו את הערך 'חופשה ללא תשלום' לעומת כ- 29,000 בתקופה המקבילה לפני המשבר, כ-
1,530,000 גולשים נכנסו לקרוא על פיטורים, 1,059,000 על אבטלה ו- 153,000 על הבטחת הכנסה.
כמו כן חל גידול של עשרות אחוזים בכניסות לנושאים של "אלימות במשפחה", "חובות" ומתמודדי
נפש". כעת, 'כל זכות' ופייסבוק ישראל מודיעים על דרך חדשה להנגשת המידע הרב על זכויות המופיע
באתר – צ’טבוט 'כל-זכות' לחיפוש קל, מהיר ונוח של מידע על זכויות מתוך פייסבוק.
איך זה עובד?
הצ’טבוט של 'כל זכות', יופיע בתוך עמוד הפייסבוק של 'כל זכות', יאפשר חיפוש חופשי או מתוך תפריט ויפנה
את הגולש אל המידע הרלוונטי באתר מתוך אלפי הערכים השונים המופיע ב'כל זכות'. הצ’טבוט
כבר החל לפעול בעמודי הפייסבוק של 'כלזכות' בעברית ובערבית. שר המשפטים, חה"כ אבי ניסנקורן: "מעבר לחובתנו לקדם כל העת שירות שוויוני, איכותי ויעיל לאזרח, עלינו לדאוג שהציבור מכיר את זכויותיו ולוודא שאנו נותנים לו את הכלים לממש אותן. אני מברך על שיתוף הפעולה הבין-מגזרי החשוב להנגשת הזכויות לציבור בתקופה המורכבת הזו, בדגש על אוכלוסיות ייחודיות ומוחלשות. הדבר יסייע לקידום צמצום הפערים בחברה הישראלית."
דווקא עכשיו
שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם: "במיוחד בתקופה זו של קורונה, חשוב לנו כמשרד
הדיגיטל הלאומי, להנגיש לכלל אזרחי ישראל, בצורה הטובה והברורה ביותר, את המידע על כל
הזכויות שמגיעות להם. מימוש ומיצוי זכויות הם בנשמת אפנו, והמיזם הזה מקרב את אזרחי ישראל ומנגיש להם את האפשרות הזו, לטובתם ולרווחתם, ויש לברך על כך". אמתי קורן, מנכ"ל "כל זכות", אמר בנושא: "אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה עם פייסבוק, ובאינטגרציה בין עולמות טכנולוגיים לבין הנגשת זכויות, שהיא האני מאמין של 'כל זכות' מאז נוסדה לפני עשר שנים, כחברה לתועלת הציבור. רבים מהגולשים אלינו, ובעיקר מהחברה הערבית, מגיעים אלינו מפייסבוק. אנחנו שמחים על תמיכתה של פייסבוק בטכנולוגיה שתאפשר לעוד גולשים לדעת את זכויותיהם ולממש אותן".