כך טען היום (ה') בבוקר, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג בכנס "יבוא והורדת חסמים", שקיימו איגוד לשכות המסחר ומשרד הכלכלה והתעשייה. בכנס הציג לנג ממצאים לפיהם בעקבות הרפורמה במוצרי תעבורה, ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בקבלת אישורים ורישיונות ליבוא פחתו בשנה האחרונה ב- 45% והזמן לקבלתם הצטמצם ב- 70%
עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, יו"ר הוועדה אשר עסקה בבחינת חסמי היבוא לישראל והמלצותיה אומצו על ידי הממשלה, הציג הבוקר בכנס "יבוא והורדת חסמים", שקיימו איגוד לשכות המסחר ומשרד הכלכלה והתעשייה את חלקם של משרדי הממשלה בתהליך יישום הרפורמות ביבוא, התקדמותם והשפעת רפורמות אלו על המשק והצרכנים.
לנג קבע בכנס כי "עלות חסמי היבוא למשק ולצרכנים הישראלים מגיעה למאות מיליוני שקלים בשנה וטיפול שורשי ומתמיד בה יוכל להביא להשפעה ממשית ומשמעותית על יוקר המחיה".
בכנס המשותף שקיימו הבוקר משרד הכלכלה והתעשייה ואגוד לשכות המסחר, בו לקחו חלק גם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ראש האגף לתכנון מדיניות במשרד ראש הממשלה, אודי פראוור ובכירים נוספים במשרדי הממשלה, הציג לנג ממצאים, לפיהם בעקבות הרפורמה במוצרי תעבורה, ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בקבלת אישורים ורישיונות לייבוא פחתו בשנה האחרונה ב- 45% והזמן לקבלתם הצטמצם ב- 70%.
לדידו, רפורמות נוספות צפויות להשפיע גם על עלויות היבוא של מוצרי תקשורת אלחוטיים שערכם נאמד בכ- 13 מיליארד ש"ח, תמרוקים, הנמכרים בשוק המקומי בהיקף של כ- 8 מיליארד ש"ח בשנה, ומוצרי חשמל שערכם נאמד בכ- 6 מיליארד ש"ח בשנה.
לדברי לנג, משרד הכלכלה והתעשייה פעל והביא בשנים האחרונות להסרת רשמיות יותר מ- 60 תקנים ששימשו חסמי סחר ביבוא לישראל ובמקביל מנע תקנים חדשים הכוללים הטיות מן התקינה הבינלאומית ועלולים להוות חסמי סחר.
בנוסף, בוטלה חובת הבדיקה של יותר מ- 270 דרישות ייחודיות בתקנים רשמיים, אשר הועברו למסלול תצהירי היבואנים. כיום פועל המשרד לבחינת פתיחת ענף בדיקות התקינה לתחרות, זאת מאחר וכיום, כל בדיקות התקן למוצרים מיובאים מבוצעות רק על ידי מכון התקנים.
לדברי דני טל, מנהל מינהל היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה, מדובר בשינויי מהותי במדיניות היבוא של מדינת ישראל, לו השפעה צפויה ומשמעותית על מחירי מוצרי היבוא, התחרות בשווקים ויוקר המחיה.