במועצה לצרכנות בירכו אך הזכירו כי צריך לטפל גם במי שאין להם מכשירים תומכי מסרונים, כמו למשל חלק מההחרדים
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: בעלי עסקים יחויבו לשלוח סמס לצרכן 21 יום לפני מועד סיום עסקה; היו"ר כבל: זאת התוצאה של חוסר האונים מול מוקדי השירות
ח"כ בן ארי: הודעות שקשורות למכירות שולחים לנו כל הזמן – אבל על סיום עסקה מודיעים לנו באותיות הקטנות בחשבונית"; ביוזמת היו"ר כבל וח"כ בן ארי אישרה הוועדה תיקון נוסף לחוק – שיקבע כי ההודעה על סיום עסקה בחשבונית תופיע בהבלטה
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מירב בן ארי (כולנו), וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב בעלי עסקים לשלוח לצרכן מסרון 21 יום לפני סיום המועד של עסקה לתקופה קצובה. היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי ככל שיחלוף הזמן המסרון יהיה כלי מרכזי בהתקשרות עם הצרכן. הוא הוסיף כי הצעת החוק היא לא גחמה והיא נובעת מחוסר האונים של הצרכן שהוא צריך להשיג את מוקדי השירות.
ח"כ בן ארי הוסיפה כי בסופו של דבר החברות מתקשרות אתנו במסרונים כל הזמן. "שולחים לנו הודעות הקשורות למכירות כל הזמן, אבל כשצריך להודיע על עליית מחירים או סיום עסקה עושים את זה באותיות הקטנות שבעמוד השלישי בחשבונית. לכן המינימום הוא להודיע לצרכן על סיום העסקה", אמרה. לפי החוק כיום העוסק חייב לעדכן את הצרכן על מועד סיום העסקה בהודעה בחשבונית או בהודעת התשלום הנשלחת אליו, החל משלושה חודשים לפני מועד הסיום. כעת אמרה ח"כ בן ארי כי היא מציעה שהחברות יודיעו על מועד הסיום ללקוחות גם במסרון 14 יום לפני מועד סיום העסקה. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הוסיף: "החברות יודעות לחבק את הצרכנים כדי שיקנו ממנה שירות או עסקה אבל נעלמות כשהלקוח צריך אותן. הצעת החוק תשפר גם את התחרות והחברות תידרשנה גם לתת הצעות אטרקטיביות לחידוש העסקה. אני מאלה שחושבים שהמחאה החברתית הצליחה כי ההתייחסות לזכויות צרכנים וליוקר מחייה עלתה בצורה משמעותית על סדר היום של הכנסת והממשלה, וההצעה הזו היא עוד שלב חשוב בכך".
היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בהצעה. היא הוסיפה כי החוק מחייב כיום להודיע על סיום עסקה בחשבונית 3 חודשים לפני מועד הסיום, אלה שבפועל צרכנים לא תמיד מסתכלים בחשבונית ובעלי העסקים לא תמיד מודיעים על מועד הסיום במקום בולט. היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, עו"ד זאב פרידמן, הוסיף כי המועצה מברכת על התיקון מאותן סיבות, אך הזכיר כי צריך לטפל גם בקבוצות האוכלוסייה שלא תקבלנה הודעה כי אין ברשותה מכשירים תומכי מסרונים, כמו למשל חלק מההחרדים.