התיקון לחוק ייכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים ויחול גם על עסקאות קיימות
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ מירב בן ארי וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב בעלי עסקים לשלוח לצרכן מסרון 21 יום לפני סיום עסקה לתקופה קצובה. ההצעה תיכנס לתוקף 3 חודשים לאחר פרסום החוק ברשומות, ותחול גם על עסקאות קיימות שכבר נעשו לפני הפרסום ובתנאי שמועד סיום העסקה הוא לפחות 21 ימים לאחר כניסת החוק לתוקף. היו"ר כבל הזכיר כי הוועדה סיימה לטפל בהתייחסויות להצעה עוד בהכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
נציגת איגוד לשכות המסחר, עו"ד לירון עצמון, שבה וביקשה בדיון לקבוע טווח זמן שבו יתאפשר לבעלי העסקים לשלוח את ההודעות לצרכן והביעה חשש מעומס אם המועד יהיה קבוע. היו"ר כבל הגיב על כך ואמר כי סטטיסטית אין סיכוי שיהיה עומס, מאחר ולא כל הלקוחות מסיימים את העסקה באותו היום. בכל מקרה, הוסיף ח"כ כבל, היום הכל נעשה באמצעות מערכות ממוחשבות. עם זאת קבעה הוועדה כי במקרים בהם מועד המשלוח נופל על שבת או חג, ההודעה תישלח יום לאחר החג או השבת. סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, שאל האם המסרון יכלול מספר לחזרה לחברה והיועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי, אמרה כי הכוונה היא לא להפוך את המסרונים הללו לכלי שיווקי. היו"ר כבל קיבל את הדברים ואמר כי אין ספק שהמצב החדש שהצעת החוק תיצור יגרום לבעלי העסקים להיות נגישים יותר ללקוחות.
עוד נקבע כי צרכנים שלא יכולים לקבל מסרון יקבלו מענה לכך בהודעה בולטת בחשבונית. כבר כיום מחויבות החברות לשלוח הודעה על סיום העסקה בחשבונית, אולם בהתאם לדרישת היו"ר כבל בהכנת ההצעה לקריאה הראשונה נקבע כי ההודעה בחשבונית תהייה בהבלטה מיוחדת ובאותיות ברורות וקריאות.