כ-400 סוכני ביטוח השתתפו בכנס 'הסוכן הפיננסי – הזדמנויות ואתגרים' של עדיף, בחסות ראשית של הכשרה חברה לביטוח. אבי כץ, הבעלים של קופיקס, נשיא ומייסד קרן הגשמה, דיבר על אחת הבעיות הכלכליות החשובות ביותר שמעסיקות כיום את ישראל. לדבריו: "לקנות כמה דירות להשקעה זו חומרנות גרידא. אם אני רוצה להמשיך לשדרג את חיי גם בימי הפנסיה, אני צריך להשקיע בהשקעות ריאליות, לטוב ולרע. גם מי שיש לו היום 20 מיליון שקלים בבנק, בסופו של יום הוא עדיין יקבל 2,700 שקלים בחודש קצבה בפנסיה. לכן, החלטתי להקים קבוצת משקיעים. כך, קרן הגשמה תגייס השנה מיליארד שקלים הון עצמי. היום אנחנו מושקעים ב-205 פרויקטים שונים בארץ ובעולם ואין לנו השקעה אחת שבה הפסדנו את קרן ההשקעות. בישראל לבד יש לנו 20 אלף משקיעים והשנה נחזיר בין 350 ל-400 מיליון שקלים למשקיעים".
עו"ד ד"ר יצחק לקס, יו"ר עמידר ויו"ר מכבידנט: התפיסה שלנו היא שבפרויקטים גדולים של פינוי בינוי, 90% ייועדו לרכישה על ידי זכאים, רוכשי דירה ראשונה, במחיר שהוא נמוך משמעותית ממחיר השוק, לא כדירות להשקעה אלא עבור מי שצריך דירה למגורים. אני קורא למי שיכול, שיקנה היום דירה. בעולם אחוז האנשים שיש להם דירה משלהם קטן מאשר בישראל, כי שם קיימת השכרה לטווח ארוך. אולי אנחנו צריכים לקדם את זה גם אצלנו".
יואב גפני, סגן בכיר לממונה על שוק ההון אמר בכנס: "אנחנו מזהים זרעים של תפיסת עבודה הוליסטית בתחום הביטוח. ישנה מגמה חיובית שהולכת ומתפתחת של יעוץ כולל ולא רק פנסיוני. המגמה של סוכן מתוחכם יותר היא נכונה ובמידה מסוימת בלתי נמנעת וטובה למי שיבין זאת מוקדם ככל האפשר. הלחץ והקושי נמצאים בחוק ההסדרים בעיקר בסעיף הנוגע להפרדת השיווק מהתפעול. שאלת ניגוד העניינים שם היא שאלה פשוטה ולכן בחרנו בפתרון הנקי ביותר של הפרדה".
עופר נוריאל, עורך ראשי, עדיף: "לכנס יש תכלית אחת. להציב בפני הסוכנים תמרור אזהרה ולצייד אותם בתובנות שיסייעו להם במסע לעידן הבא. תמרור אזהרה – כי חייבים להתעורר; מה שהיה לא יוכל להימשך. הרווחיות נשחקת, השוק נפתח, הצרכים משתנים, ועל הסוכן להמציא את עצמו מחדש: למכור יותר מאותם מוצרים קיימים, אך לצדם למכור גם מוצרים ושירותים נוספים. בעוד שתפקיד סוכן הביטוח הוא לשמר את ביטחון נכסי הלקוח באמצעות מוצר ביטוחי, תפקיד הסוכן הפיננסי הוא לשדרג ולהגדיל את נכסי הלקוח, תוך התנהלות מול גורמים נוספים שאינם רק גופי ביטוח. לא רק לדעת למכור ביטוח רכב, אלא גם להציע ללקוח סיוע במימון ואפילו בקנייה. לא רק להתאים ללקוח את קרן הפנסיה אלא גם להציע השקעה בנדל"ן מניב. כדי לשרוד בשוק דינמי זה, אתם חייבים לדעת להתפתח למקומות נוספים".