• תרבות
  • כלכלה
  • אוכל
  • רכב
  • יהדות
  • יחסים
  • ילדים
  • סגנון
  • בריאות
  • משפט
  • נדל"ן
תפריט
  • תרבות
  • כלכלה
  • אוכל
  • רכב
  • יהדות
  • יחסים
  • ילדים
  • סגנון
  • בריאות
  • משפט
  • נדל"ן
תפריט
המומלצים
  • תרבות
    • אמנות
    • ברנז'ה
    • טלוויזיה ורדיו
    • מוזיקה
    • ספרות
    • קולנוע
    • תיאטרון
  • כלכלה
    • חדשות הכלכלה
    • עסקים
    • צרכנות
      • חדש בסופר
    • משפט
      • דיני משפחה
      • דיני נזיקין
      • מאמרים
    • נדל"ן
      • נדל"ן מסחרי
      • נדל"ן בעולם
      • חדשות הנדל"ן
      • שוק הדירות
  • אוכל
    • מסעדות
    • מתכונים
    • יין ואלכוהול
  • רכב
    • חדשות הרכב
    • ספורט מוטורי
    • קלאסיקה ואספנות
    • אביזרים וצרכנות
    • דו-גלגלי
    • שטח ופנאי
  • יהדות
    • חדשות היהדות
    • פרשת השבוע
    • תרבות יהודית
    • דיון
  • תיירות
    • תיירות בארץ
    • תיירות בעולם
  • יחסים
    • הורות
    • זוגיות
  • ילדים
  • סגנון
    • טיפוח
    • עיצוב
    • אופנה
  • בריאות
    • אלטרנטיבי
    • היריון ולידה
    • חדשות הבריאות
    • כושר
  • תרבות
  • כלכלה
  • אוכל
  • רכב
  • יהדות
  • יחסים
  • ילדים
  • סגנון
  • בריאות
  • משפט
  • נדל"ן
  • כלכלה
  • חדשות הכלכלה
  • צרכנות
  • עסקים
המומלצים
  • תרבות
    • אמנות
    • ברנז'ה
    • טלוויזיה ורדיו
    • מוזיקה
    • ספרות
    • קולנוע
    • תיאטרון
  • כלכלה
    • חדשות הכלכלה
    • עסקים
    • צרכנות
      • חדש בסופר
    • משפט
      • דיני משפחה
      • דיני נזיקין
      • מאמרים
    • נדל"ן
      • נדל"ן מסחרי
      • נדל"ן בעולם
      • חדשות הנדל"ן
      • שוק הדירות
  • אוכל
    • מסעדות
    • מתכונים
    • יין ואלכוהול
  • רכב
    • חדשות הרכב
    • ספורט מוטורי
    • קלאסיקה ואספנות
    • אביזרים וצרכנות
    • דו-גלגלי
    • שטח ופנאי
  • יהדות
    • חדשות היהדות
    • פרשת השבוע
    • תרבות יהודית
    • דיון
  • תיירות
    • תיירות בארץ
    • תיירות בעולם
  • יחסים
    • הורות
    • זוגיות
  • ילדים
  • סגנון
    • טיפוח
    • עיצוב
    • אופנה
  • בריאות
    • אלטרנטיבי
    • היריון ולידה
    • חדשות הבריאות
    • כושר
  • תרבות
  • כלכלה
  • אוכל
  • רכב
  • יהדות
  • יחסים
  • ילדים
  • סגנון
  • בריאות
  • משפט
  • נדל"ן
מה קורה לנו כשיש מבצעים?
ראשי » כלכלה » צרכנות » מה קורה לנו כשיש מבצעים?

מה קורה לנו כשיש מבצעים?

kerenk ספטמבר 27, 2016 12:03 pm סגור לתגובות על מה קורה לנו כשיש מבצעים?

מבצעי מכירות הם פעולה שמבצעים מוכרים וספקים במטרה מובהקת לקדם מכירות של מוצרים או שרותים מסויימים, שכתוצאה מכך מקבלים הלקוחות הטבה או ערך מוסף כלשהם, שלא קיימים במכירה הרגילה. הלקוחות יכולים לקבל אחוזי הנחה במחיר, שני מוצרים במחיר אחד, מתנה בעת הקנייה, הנחה עתידית, כרטיסי גרוד ועוד

המבצע הרצוי ביותר הוא הנחה במחיר. מבצעים אלו נפוצים למשל כמבצעי "סוף עונה" של חנויות בגדים. בגדים נחשבים כמלאי בעייתי בגלל שהם עונתיים והאופנה משתנה כל הזמן. מסיבה זו הספקים מוכנים להוריד את המחירים בצורה רצינית בסוף העונה, לפעמים אפילו עד מחירי הפסד.

מבצע נוסף הוא כאשר שני מוצרים נמכרים במחיר זול יותר מאשר כל אחד מהמוצרים בנפרד. לפעמים מבצע זה עלול להסב הפסד לספק, אבל בראיה רחבה יותר, המטרה במקרה הזה אינה רק להרוויח מהמוצר עצמו, אלא להביא לקוחות לחנות ולהרוויח דרך המוצרים האחרים שהם ייקנו ובכך בסוף להרוויח יותר.

במבצעים המבוססים על קניה כמותית נארזים המוצרים בחבילות, כאשר מחיר חבילת המוצרים נמוך ממחיר כל פריט בנפרד כאשר מכפילים את כמות הפריטים. ללקוח יש יתרון כי הוא מקבל מחיר אטרקטיבי, אך יש גם חיסרון בכך שאולי אינו זקוק בעצם לכל הכמות המוגדלת.

ישנם גם מבצעים של "קנה מוצר וקבל את השני בהנחה". הספק מעדיף למכור מוצר נוסף במחיר מוזל, ובכך משיג נפח מסחר גדול יותר. לדוגמא, אם קונים ספר אחד מקבלים את השני בחצי המחיר. יש מגבלה שההנחה היא תמיד על המוצר הזול מבין השניים. קיימת גם הטבה שהיא נתינה של מתנה כלשהיא, כאשר המתנות יכולות להיות קשורות למוצר כלשהוא שנרכש או ללא כל קשר.

"מבצעים יש תמיד בהווה ויהיו תמיד בעתיד"|צילום: pixabay
"מבצעים יש תמיד בהווה ויהיו תמיד בעתיד"|צילום: pixabay

ידוע שכשיש מבצעים אנשים הרבה פעמים משתגעים. משמעות המבצעים עבור צרכנים בדרך כלל היא הורדה במחיר בצורה כזו או אחרת ואנשים רצים מהר מהר (גם כדי שלא יגמר) והעניין בא לידי ביטוי הרבה יותר בתקופות של חגים. אבל, אנשים הרבה פעמים לא שמים לב ולא מודעים לעובדה שמבצעים גם יכולים לגרום להם פשוט לבזבז הרבה כסף או לצבור מלאי מיותר, שלאחר מכן יהיה להם קשה לאחסן. צריכה להיות מודעות לכך שלפעמים הספקים ימכרו מוצרים במבצע דווקא לפני העלאת מחירהמוצרים, וינצלו את המבצע גם כדי לבלבל את הצרכנים לגבי המחיר שלהם.

לפעמים ישנם מבצעים שהם בסופו של דבר אחיזת עיניים שמטרתם להביא לקוחות, אבל לבצע בסופו של דבר מכירה רגילה. לדוגמא מבצעים של "עד 70% הנחה". הטריק טמון במילה "עד". קיים חוק אמת בפרסום ולכן הספק חייב להחזיק מספר מוצרים בהנחה האמורה, אך מספרם יכול להיות קטן מאוד, כאשר שאר המוצרים ימכרו בהנחה קטנה מאוד או במחיר גבוה ובכלל ללא הנחה.

לפעמים הלקוחות נתקלים בפרסום על מבצעים מדהימים, אך כאשר הם מגיעים על מנת לרכוש את המבצע, נאמר להם שהמלאי היה מוגבל והוא כבר אזל ומסתמכים על כך שהלקוחות המאוכזבים ירצו לקנות דברים אחרים במקום.

כמו-כן צרכנים לא יודעים שהמבצע יכול להיות רק אמצעי להשגת מטרה שיווקית אחרת. לדוגמא, עסק יכול למכור את מוצריו במבצעים והנחות ובמחירי הפסד, כאשר המטרה המיועדת היא בעצם השגת כניסה לשוק חדש.

מטרות אפשריות נוספות המושגות באמצעות מבצעים יכולות להיות רצון לפגוע במתחרים, שימור לקוחות קיימים, הרצון לא לאבד עסקאות עם ועדי עובדים ועוד.

במבצעים בהם לקוחות קונים כמות גדולה מכפי שהם באמת רוצים או צריכים רק בגלל המבצע, הם למעשה קונים מלאי שהם מאחסנים אצלם. לאחזקת מלאי יש מחיר כלכלי שהצרכנים לא יודעים לחשב, ובנוסף, כאשר למוצר יש אורך חיים מוגבל, יכול להיווצר מצב בו הלקוחות לא יספיקו להשתמש במוצרים ולנצל את המלאי שברשותם או שאיכות המוצרים תיפגם.

לכן, בחיי היום יום וגם בחגים אין צורך להיכנס להיסטריה. מבצעים יש תמיד בהווה ויהיו תמיד בעתיד ולכן עדיף לא להתפתות. כדאי לשמור על פרופורציות, לקנות את מה שצריכים באמת ובכמות שצריכים בפועל.

מבצעים צרכנות נבונה

אודות המחבר

להציג את כל הפוסטים של kerenk


« פוסט קודם
פוסט הבא »

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

שולחן עורך: מתכון לרוסטביף אנטריקוט

שולחן עורך: מתכון לרוסטביף אנטריקוט

ההכנה הכי טובה לחג, היא הידיעה שהצלחת הערב תלויה במנת הבשר המפארת את השולחן רשת טיב טעם, מציעה לקראת חג

ותחדש עלינו שנה

ותחדש עלינו שנה

השנה החדשה היא הזדמנות להתחדשות הבריאה, ד"ר חיים אברמסון בשירה חדשה והנה עוד שנה עומדת בשחר זוהרה האם תהא היא

מסע אל הצלילים הים-תיכוניים

מסע אל הצלילים הים-תיכוניים

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח מזמין את הקהל לערב טברנה ים תיכונית, אירוע מגוון ונוסטלגי המשלב מוזיקה ואמנות טורקית בחגיגה

עקבו אחרינו בפייסבוק
הצטרפות לניוזלטר
בחירת העורכים
מי מפחד מאפצ'י? חורף רגוע עם קליניקס
11:03 am

מי מפחד מאפצ'י? חורף רגוע עם קליניקס

קלינקס משיקה את Kleenex Lotion החדש: טישו מועשר בקלנדולה, אלוורה

מוסיקה לכל
11:37 am

מוסיקה לכל

צליל חדש וראשון מסוגו בארץ נולד בגבעתיים: הרכב מוסיקלי ייצוגי

איך להיות טוב
10:51 am

איך להיות טוב

הספר "איך להיות טוב" הוא מדריך מקוצר, חשוב ומרתק לפסיכולוגיה

ציוצים מהטוויטר שלנו
Tweets by @BestOneOnline
מאמרים אחרונים
מי מפחד מאפצ'י? חורף רגוע עם קליניקס
11:03 am

מי מפחד מאפצ'י? חורף רגוע עם קליניקס

קלינקס משיקה את Kleenex Lotion החדש: טישו מועשר בקלנדולה, אלוורה

מוסיקה לכל
11:37 am

מוסיקה לכל

צליל חדש וראשון מסוגו בארץ נולד בגבעתיים: הרכב מוסיקלי ייצוגי

איך להיות טוב
10:51 am

איך להיות טוב

הספר "איך להיות טוב" הוא מדריך מקוצר, חשוב ומרתק לפסיכולוגיה

אודות ועזרה
  • אודותינו
  • פרסמו אצלנו
  • מפות
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • יצירת קשר
ערוצי תוכן
  • תרבות
  • כלכלה
  • אוכל
  • רכב
  • יהדות
  • תיירות
  • יחסים
  • ילדים
  • סגנון
  • בריאות
  • משפט
  • נדל"ן
הצטרפו אלינו
Facebook
Twitter
Instagram
כל הזכויות שמורות © 2021 המומלצים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס