במסגרת המאבק ביוקר המחיה, בדקה המועצה לצרכנות את תעריפי הנסיעה במוניות. מן הבדיקה עולה כי בשל ירידת מחירי הסולר בשנה החולפת בכ-22%, יש מקום להוזיל לצרכנים את תעריפי הנסיעה במוניות בכ-8%.
אחת לשנה בודק משרד התחבורה את רכיבי סל ההוצאות של נהגי המוניות (עלות רכישת מונית, שכר עבודה, מחיר סולר ועוד). רכיב הסולר באותו סל עומד על 38% מסך הסל, כך שמחיר הסולר משפיע מאוד על עלות הסל הכולל. יוזכר, כי מחיר הנסיעות במונית הינו מפוקח ונקבע בהתאם לבדיקה שעורכת ועדת המחירים, המשותפת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר.
תעריפי המוניות עודכנו בפעם האחרונה ביוני 2013 בהתחשב במחירי הסולר של מרץ 2013. מאז, מחירי הסולר לצרכן על-פי ממצאי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, צנחו מטה בשיעור של-22% מה שהעלה את הציפייה שועדת המחירים תקבע מחירים נמוכים יותר לנסיעה במונית, מחירים המשקפים את ההפחתה בעלויות.
מתחקיר המועצה לצרכנות מתברר שלמרות שמחירי הסולר (המהווים כאמור 38% מסל ההוצאות לנהג) הוזלו בשיעור של כ- 22%, הדבר לא בא לידי ביטוי בפועל בתעריפי הנסיעה לצרכנים והמחיר לצרכן לא הופחת כלל.
מבדיקת המועצה עולה כי משרד התחבורה אינו מוזיל את המחירים, בין היתר בשל חששו של המשרד שלא יוכל לאכוף על נהגי המוניות להפחית את התעריפים.
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "מצב שבו המחיר לצרכן יכול רק לעלות בהתאם לעליית התשומות, אך לא לרדת כאשר התשומות יורדות – הוא מצב לא הוגן ולא ראוי. מחיר הוגן לצרכן ולנהג המונית צריך להיות תואם לסך העלויות לנהג. חבל מאוד שרק בדיקת המועצה מציפה את הבעיה, במקום שמשרד התחבורה שאמון על אינטרס הציבור, יעלה על הבעיה וימצא לה פתרון מהיר ובזמן אמת. אני מקווה שלפחות בעקבות פניית המועצה לצרכנות, יתעשת משרד התחבורה ויעשה את המוטל עליו בהגנה על זכויות הצרכנים, בעיקר בתקופה בה צו השעה הוא רק מאבק ביוקר המחיה".