רשת שיווק שתפר את ההוראות עלולה לשאת בעיצום כספי בסך של 45 אלף שקלים
ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום תקנות מתוקף חוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקות במקרים ונסיבות שיאפשרו להפחית את העיצומים הכספיים המוטלים על העוסקים בענף בשל הפרות של החובות בנושא שקיפות המחירים.
ב-20 במאי 2015 נכנס לתוקף סעיף החוק הקובע כי רשת שיווק שתפר את ההוראות עלולה לשאת בעיצום כספי בסך של 45 אלף שקלים, בהתאם להחלטת הרשות להגנת הצרכן. עם זאת, ללא תקנות ההפחתה שאושרו בוועדה לא ניתן היה להטיל את העיצומים.
היועץ המשפטי של שופרסל, עו"ד ערן מאירי, אמר כי הרשתות מחויבות לפרסם מחירים של מיליוני מוצרים, כולל מספרים קטלוגיים ונתונים נוספים שהצרכן רואה כשהוא ניגש למוצר בסופר. "החל מה-20 במאי 2015 שופרסל מעבירה נתונים כל שעה, כמו שעון, של 6 מיליון פריטים. מדובר במערכות שלוקחות בחשבון שורה של מבצעים והעיצומים יכולים להביא לתוצאה אבסורדית", אמר.
היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, הסבירה כי הרשות פועלת לצמצם את ההפרות ואת העיצומים, ולא תטיל עיצומים במקרים בהם מדובר בטעות אנוש. עם זאת היא הזכירה כי במקרה הזה העיצומים חלים רק על הקמעונאים הגדולים, ולכן ביקשה שלא להיענות לדרישתם ולא להפחית יתר על המידה את העיצומים. ח"כ פריג' קיבל את הדברים של הרשות להגנת הצרכן, ואמר כי אין כוונה להתקין תקנות שיהפכו את ההפרות למשתלמות לרשתות השיווק.