Welltech1 תשקיע 400 אלף ד' בסטארט-אפ PopBase שפיתח פלטפורמת משחקים שמלמדת ילדים לנהל אורח חיים בריא
את פופבייס, שזכתה מבין 152 חברות בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית שיזמה Welltech1 בשיתוף עם ה-Global Wellness Institute, ייסדו האמריקנית ליסה וונג, הישראלי עמית טישלר, והבריטי ריצ'ארד וויקס שגייסו עד היום כ-1.8 מיליון דולר
Welltech1 – הקרן והחממה הישראלית הראשונה המתמחה בטכנולוגיות בתחומי ה-wellness תשקיע 400,000 דולר בסטארט-אפ PopBase, לאחר שזכה לצד סטארט-אפ נוסף, מבין 152 חברות, בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית שיזמה Welltech1 בשיתוף ה-Global Wellness Institute, כחלק מיוזמת ה-Moonshot שמטרתה אימוץ אורח חיים בריא ומניעה מוקדמת של מחלות. בתחרות השתתפו סטארט-אפים בתחומי הוולנס מ-25 מדינות בהן ארה"ב, קנדה, בחריין, דנמרק, אוסטרליה , הודו, הונג קונג, צ׳ילה וישראל.
PopBase פיתחה פלטפורמת משחקים מוגנת פטנט, המלמדת ומעודדת ילדים לאמץ אורח חיים בריא. עד היום גייסה החברה כ-1.8 מיליון דולר ממשקיעים ישראלים ואמריקאים בהם המאיץ האמריקאי The Brandery של gener8tor, קבוצת המשקיעים הוותיקה Queen City Angels, חברת המדיה Baron VR ועוד. כספי הגיוס ישמשו להרחבת הצוות כדי להאיץ את פיתוח המוצר. לקראת סוף השנה יחלו בסבב גיוס נוסף שיוביל אותם להשקת המוצר לצד גיוסים אסטרטגיים של מפיקי תוכן, אנשי שיווק ובקרת איכות.
הפלטפורמה מנגישה מידע בגובה העיניים באמצעות סיפורים ומשחקים, בין אם מדובר באימוץ אורח חיים בריא, הכולל תזונה, שינה, וכושר גופני. הסיפורים והמשחקים מבוססים על דמויות הדומות במאפייניהם הבריאותיים לילדים. בנוסף המטפלים של הילדים (למשל תזונאים ורופאים) יכולים להזין נתונים בפלטפורמה ולהתעדכן דרכה. האפליקציה מתאימה לכל מכשיר קצה, והמוצר, שנקרא Woodland Fables, יושק בסתיו 2021 ישירות ללקוחות הקצה כמנוי חודשי.
על פי מחקרים, 42% מהילדים בארה"ב סובלים מהשמנת יתר, ו-25% מהילדים בארה"ב סובלים ממצב כרוני כלשהו. עם זאת, שיעורי ההיענות לשגרה הטיפולית אינם מספקים בין אם בגלל חוסר נגישות והבנה של המידע הבריאותי של הילדים או של בני משפחותיהם. הפלטפורמה של פופבייס, שמשלבת בין גיימינג למדיה חברתית דו כיוונית, הופכת מידע מסובך – לקל להבנה ויישום. הפלטפורמה והפעילות הייעודית לכל ילד מתעדכנת בהתאם לפידבקים של הילדים.
את PopBase, שממוקמת בלוס אנג'לס, הקימו ליסה וונג, עמית טישל, וריצ'ארד וויקס. לוונג המנכ"לית ניסיון עשיר של למעלה מ-25 שנה במחקר וייעוץ למשחקי מחשב ובאמנות טכנית, והיא עבדה בין היתר עבור מותגים כגון "מלחמת הכוכבים", NBA, Call of Duty, סוני פלייסטיישן. כמו כן, ייעצה בפרויקטים עבור אפל וגוגל וריצ"ארד וויקס הוא מתכנת עם למעלה מ-25 שנות נסיון בהנדסה, עיצוב ותכנות משחקי וידאו עבור מותגים כמו Wipeout, Star Wars, Spider-Man, Ghostbusters ועוד. טישלר, ישראלי המשמש כ-CCO, החל את דרכו כאנימטור, במאי וכקולנוען עטור פרסים. כנשיא חברת הפקות, עבד עםCartoon Network, HBO, Comedy Central, Nickelodeon , Hallmark ועוד על הפקות סדרות טלוויזיה ומשחקי וידאו, לפני שהפך למנהל פיתוח עסקי של אולפני Empty Clip Studios.
וונג וטישלר: "בנינו טכנולוגיה שהיא הדור הבא של צריכת בידור: מדיום שדרכו מותגי בידור יפעילו נרטיב עקבי שמגיב לצרכי קהל היעד בשילוב המיידיות של הרשתות החברתיות והאינטראקטיביות של משחקי וידאו מודרניים. תהליך הפיתוח הוביל אותנו לתובנה שאנו יכולים להשתמש בטכנולוגיה שבנינו כדי לפתור בעיה שפוגעת בבריאות האוכלוסייה העולמית על בסיס יומי, ואנו מודים ל-Welltech1 על ההשקעה והבעת האמון. אנו מלמדים ערכי בריאות דרך עולם הרפתקאות, תוך שימוש באינטראקציות משחק כדי לעודד וללמד הרגלים חיוביים. מה שמנחה אותנו בעבודה הוא שאנחנו רוצים להתלהב באמת מהדמויות, כדי שהילדים ירצו ללמוד מה שהדמויות האהובות עליהן לומדות".
גלית הורוביץ ואמיר אלרואי, מייסדי Welltech1: "לאחר תחרות קשה בה בחנו עם שותפינו לתהליך פייסבוק, נייקי, פפסיקו, חברת הביטוח הראל ועוד – למעלה מ-150 סטארטאפים בתחומי הוולנס מכל העולם, אנו שמחים לבשר על השקעה בפופבייס. התחרות נערכה בשיתוף עם ה-Global Wellness Institute כחלק מיוזמת ה-Moonshot שמקדמת אורח חיים בריא ומניעת מחלות, ואנחנו נציגיה בישראל. בחרנו להשקיע בסטארט-אפ שמהווה חלק ממגמה מתחזקת של חיבור בין גיימינג לבריאות. התפרצות מגפת הקורונה הוכיחה כמה וולנס הוא הכרח, ולא מותרות. הפתרון של פופבייס עונה על בעיה אקוטית, בדרך יצירתית, אפקטיבית ומקצועית, אשר מותאם אחרי חשיבה עמוקה לעולמם של ילדים בגילאי 5-9 שיהפכו למבוגרים בריאים יותר".
Welltech1 הוקמה בשנה שעברה ומאז השקיעה ב-8 סטארט-אפים בהם: קלמיגו, אמקירי, Fitto ו-fitV.