למרות השיפור בסוף השנה, 230,000 כלי רכב נמסרו ב-2015, לעומת 279,210 כלי רכב ב – 2014, כלומר ירידה בשיעור של כ-17.6%
רשות המיסים סיימה לסכם את שנת 2015 ומתברר כי למרות הרבה דיבורים על זינוק במכירות, היקף יבוא כלי רכב נוסעים בשנת 2015 הסתכם ב-230,000 כלי רכב, לעומת 279,210 כלי רכב ב – 2014, כלומר ירידה בשיעור של כ-17.6%. תכל'ס, הכנסות מס קניה מיבוא כלי רכב ירדו בשנת 2015 בשיעור של 12%.
יצוין כי השינויים בכמויות המיובאות של כלי רכב לא היו אחידים על פני השנה: ברבעון הראשון של השנה חלה ירידה ניכרת ביבוא כלי רכב בשיעור של 31% בגלל היבוא העצום בחודש דצמבר 2014 שהשפיע על ירידה ברכישות רכב בעיקר ברבעון הראשון של השנה. הסיבה ליבוא הגבוה בדצמבר 2014 הייתה הקדמת רכישות טרם עדכון הנוסחה של המיסוי הירוק ב – 1.1.15 . יצוין כי בהמשך השנה התמתנה הירידה לעומת 2014 והיבוא של כלי רכב עמד על כמויות רגילות ממוצעות.
מנתוני המגמה עולה כי ביבוא כלי הרכב לא הייתה מגמה אחידה לאורך השנה, עד לחודש יולי הייתה מגמת ירידה ביבוא כלי רכב ולאחר מכן חלה עליה מתונה במגמה היבוא.
אשר ליבוא רכב מסחרי בשנת 2015 הסתכם ב – 8,358 כלי רכב, עליה של 8.7% לעומת 2014..
מבין הרכבים הפרטיים, המנצחת הגדולה היא חברת קיה שדגם הפיקנטו שלה הוא הנכר בישראל. מדובר בשינוי דרסטי ומשמעותי לעומת העשור הקודם בו מכוניות משפחתיות דוגמת טויוטה קורולה או מאזדה 3 היו הנמכרות ביותר. הסיבה לשינוי הן מחירי הדלק שאמנם ירדו בסוף השנה, אולם לפני כן היו גבוהים, דבר שגרם לקונים לחפש רכבים חסכוניים.
בנוסף לכך, בגלל שיטת המיסוי ה"ירוקה" המעניקה הטבת מס לרוכשים רכבים שמזהמים מעט, יחד עם התחברות העזה בשוק מכוניות המיני, הפכו את הפיקנטו לדבר החם ביותר בשוק הפרטי.