נקבע כי היבואנים הישירים יתנו אחריות ושירות לכלי רכב שהוא מאותו תוצר שהם מייבאים וכן יטפלו בריקולים
ועדת הכלכלה של הכנסת, דנה היום בחוק החדש שאמור להוזיל יבוא רכבים וחלפים. בדיון הקודם אישרה הוועדה סעיף בהצעה שנועד להבטיח כי היבואנים הישירים יספקו אחריות, שירות ומענה לריקולים (קריאות תיקון) גם לרכבים שיגיעו לארץ ביבוא מקביל או זעיר.
היועץ המשפטי של איגוד יבואני הרכב, עו"ד אהוד שניידר, התייחס לחובה של היבואן לטפל בדגמים שלא הוא מייבא לארץ ושאל מה קורה במקרים בהם הוא לא יודע לטפל בהם. היו"ר איתן כבל אמר בתגובה כי מדובר בסעיפים שהם לב ליבו של החוק, שכבר נדונו ואושרו בוועדה עוד בכנסת הקודמת, ואם היבואנים לא יעמדו בחובות הללו לא תהייה תחרות.
סמנכ"ל התנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, חיזק את דברי היו"ר ואמר כי תגובתו זהה לתשובת משרד התחבורה. סמנכ"ל משרד התחבורה לשעבר וכיום יועץ לחברת גלובל אוטו מקס, דורון שורר, אמר כי הטענה של עו"ד שניידר היא אחת השיטות הידועות לנהל קרטל, בטענה שיש גורמים בחו"ל שלא יכולים לבצע את הוראות החוק בישראל ואין לנו שליטה עליהם.
עוד נקבע כי היבואנים הישירים יתנו אחריות ושירות לכלי רכב שהוא מאותו תוצר שהם מייבאים וכן יטפלו בריקולים. לפי הסעיפים שאושרו, נקבע כי היבואנים העקיפים יחויבו להתעדכן באשר לריקולים מהסוכני המשנה שלהם וכן להתעדכן באופן עצמאי מול דיווחי היצרן ולדווח ללקוחותיהם. עוד נקבע כי משרד התחבורה יעביר ליבואנים הישירים, אחת לחצי שנה בהתאם להצעת ח"כ דוד ביטן, דיווח על מספרי השלדה שהגיעו ביבוא העקיף והזעיר, כדי לאפשר להם למלא את חובותיהם לתת אחריות ושירות לרכבים.