מומחי חברת הנדסה של חברת SONNNEVILL משוויץ הגיעו ליציקות ראשונות בישראל של מסילת הרכבת לכרמיאל. מדובר בשיטה חדשה שמכונה LVT ובמסגרתה הנחת מסילה מתבצעת על משטח בטון יצוק ולא כפי שהיה מקבול בארץ, על גבי חצץ.
קודם לתחילת העבודות במנהרות הרכבת בגילון, מבוצעת השיטה בניסוי ולימוד הצוות הישראלי על ידי צוות המומחים השוויצרי, בשטח ייעודי שהוקם במיוחד באורך של כ-80 מטרים המדמה את תצורת רצפת מנהרות גילון הסמוכות.
נציגי החברה השוויצרית יישארו בישראל, לאורך תקופת הקמת וביצוע פרויקט מסילת רכבת כרמיאל כשנה. המומחים והמהנדסים השוויצרים מפקחים בשיתוף מנהלי הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל ויועצים ספרדים, על עבודות חיבורי תשתית הברזל וייצור האלמנטים לאדני הבטון הטרומי במפעל בישראל.
בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי ביצוע מסילה בשיטה החדישה, בעלת יתרונות עצומים בתחזוקת התשתיות בעיקר בתוך עומקי מנהרות הרכבת, שם קיים קושי בתחזוקת המסילות בשיטה הקיימת. זאת מאחר ופינוי חומר המילוי-החצץ, הינו מסובך ומצריך שימוש בכלי שינוע וכח אדם רב וכן קיימת מגבלת מרחב וגובה במנהרות. בשיטה החדשה התחזוקה קלה, זולה ופשוטה יותר מאחר והטיפול הינו רק במשטח הספציפי הזקוק לטיפול ולא בכלל המסילה וניתן לעבודה בתוך אזור המנהרה עצמה ללא צורך בשינוע כלל חומרי המילוי. כלומר שיטה זו מספקת מהירות תחזוקה וכן חיסכון עצום בטווח ארוך. בנוסף, שיטה זו מאפשרת לרכבת יציבות יתרה על הפסים ואפקט הרעידה והרעש של הרכבת הנוסעת, מופחת בשיעור גבוה, כלפי הסביבה, לעומת השיטה הקיימת הקונבנציונלית.
המומחים השוויצרים מספרים, כי בשיטה זו עובדים באירופה בהקמת המסילות המתקדמות על אלפי קילומטרים וכיום השיטה עברה גם לדרום אמריקה בהקמת הרכבות החדשות. דוגמה לביצוע השיטה במנהרה הארוכה בעולם, מנהרת גוטהרד בשוויץ, באורך 57 ק"מ, בעלות 7 מיליארד אירו, בה עוברות כ-300 רכבות מדי יום, במהירות של עד 250 קמ"ש, אשר נסללה על פי שיטה חדשנית זו.