בישראל מופעלים כיום 34 מטוסי מנהלים וביניהם גאלפסטרים G4 ובואינג 737 בתצורה עסקית
ניתוח וסקירת שוק תחום התעופה העסקית שערכה חברת Jetsetter הישראלית, העוסקת בניהול, מכירה וקניה של כלי טייס עסקיים וארגוניים, מגלים כי שנת 2015 היתה שנת שיא בתחום, שהתקרבה לשנת השיא של 2008, טרום המשבר הכלכלי, ובמהלכה נמסרו בעולם כ- 700 מטוסי מנהלים חדשים. בישראל מופעלים כיום 34 מטוסי מנהלים. הסקר בחן שעות טיסה, רכישת מטוסים חדשים ומשומשים, פתיחת חברות צ'רטר ובעלות חלקית והצגת תוכניות למטוסים חדשים על ידי היצרנים השונים.
עפ"י נתוני JSSI, המפעילה תוכניות אחזקה למטוסים ומנועים לפי שעות, שעות הטיסה בתעופה העסקית עלו ב- 6.8% ביחס ל- 2014, והגיעו לכדי 79% מהשיא של 2008. JSSI קובעת כי השימוש החודשי במטוסי המנהלים עומד על ממוצע של כ- 26.5 שעות לחודש. נציג JSSI, ג׳ונתן דויטש, מנהל השווקים המתפתחים, יחשוף את המחקר המלא במפגש שייערך בתל אביב.
בסה"כ פועלים כיום בעולם כ- 20 אלף מטוסי מנהלים. עפ"י נתוני Honeywell, אחת משתי יצרניות האויוניקה ואחת מיצרניות מנועי הסילון למטוסי מנהלים, בעשור הקרוב (עד 2025) יהיה צורך בכ- 9,200 מטוסים חדשים, בעלות כוללת של כ- 270 מיליארד דולר. תחזית דומה הוצגה על ידי יצרניות המטוסים בומברדיה ואמבראר, וכן ע"י אנליסטית התעופה העסקית, ARG/US.
עפ"י התחזיות, 52% ממסירות המטוסים בעשור הקרוב יהיו של מטוסים גדולים (Large Cabin), כ- 23%- גודל הביניים (Midsize), ו- 25% יהיו המטוסים הקטנים. בישראל מופעלים 34 מטוסי מנהלים כשהם מתחלקים בין כל הגדלים: מהקטנים ביותר, דוגמת הססנה מוסטאנג והפנום 100 של אמבראר, עבור בססנה סייטיישן ו- CJ4, ביץ' 400 והוקר 800, דרך אמבראר לגאסי 600, גאלפסטרים G200 ובומברדיה צ'לנג'ר 300, 604 ו- 605, וכלה בגדולים: בומברדיה גלובל 5000, 6000, גאלפסטרים G4 ובואינג 737 בתצורה עסקית (BBJ).
״ההתאוששות העיקרית ב- 2015 היתה בצפון אמריקה – ארה"ב וקנדה, כאשר היקף הפעילות שם הוא סביב 2.5 מיליארד דולר בשנה״, אומר גל פלג, מנכ״ל חברת Jetsetter. ״באירופה חל ב- 2015 ׳דשדוש׳, ונתוני 2015 דומים לאלה של 2014. בכלכלות המתעוררות, ברזיל, הודו וסין, יחד עם רוסיה, חלה ירידה בפעילות התעופה העסקית, בעיקר בסין״.