ועדת הפנים של הכנסת דורשת מהצוות הבינמשרדי, שהוקם כדי להגיש תוכנית פתרונות ליישובי צפון ים המלח
ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קיימה סיור בשטח הבולענים שבים המלח כדי לבחון את הנזק לאתרי התיירות ולתושבי האזור. בעוד 3 חודשים תקיים הוועדה דיון בו יציעו חברי הצוות הבינמשרדי את עבודתם, כולל מקורות פרנסה חלופיים ופיצויים.
ועדת הפנים של הכנסת דורשת מהצוות הבינמשרדי, שהוקם כדי להגיש תוכנית פתרונות ליישובי צפון ים המלח שמקורות הפרנסה שלהם ננטשו בשל פעירת בולענים בתוך אתרי התיירות והאדמות החקלאיות, יכין תוך 3 חודשים הצעות אופרטיביות לפתרון בעיית כביש 90 ושאר התשתיות באזור ותמליץ איזה סיוע כלכלי יש להגיש ליישובים. כך החליטה היום
יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "כשיורד שלג חקלאים מקבלים פיצוי בגין נזקי טבע. הבולענים הם אירוע הרבה יותר דרמטי – פגע טבע מתמשך. כשהקיוסק בחוף הרוויח יפה הוא שילם מס הכנסה ומע"מ וגם המדינה הרוויחה ממנו יפה. הממשלה תמיד נהנית מההכנסות אבל כשזה מגיע להוצאות היא זורקת את זה על הרשות המקומית. אם המדינה ידעה להתחלק בהכנסות היא צריכה להתחלק גם בהוצאות. עם הגשת המלצות הצוות הבינמשרדי אני דורש שיוחלט גם מי מתכלל. שתהיה למועצות ולתושבים כתובת אחת, אולי מנכ"ל משרד ראש הממשלה".
דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר: "חוף מינרל, מקור הפרנסה של מצפה שלם ננטש בשל הבולענים שנפערו בו. תחנת הדלק על המסעדה והחנות שבה ננטשו. בחוף הושקעו 4.5 מיליון ₪ וביום שהיינו אמורים לפתוח אותו, נסגר הכביש. הגשר שהוקם ב-2009, ובו הושקעו 60 מיליון ₪ נסגר השנה לאחר 6 שנים בגלל שהכביש המוביל אליו קרס לתוך בולען. מטע התמרים, הענף שנותר לפרנסת קיבוץ עין גדי עם סגירת החוף, חלקו מלא בולענים והכניסה אליו כבר עלתה בחיי אדם. לכן יבשו חלק מהמטע. איננו יודעים מה עתידו של החלק שעדיין מעובד כי מסלול הבולענים בכיוון שלו. גם הכביש הזמני, עוקף כביש 90, שנסלל כדי לעקוף את הקטע שנהרס לוקה בחוסר ודאות כי לא נעשו קידוחים לפני הסלילה כדי לבדוק אם יש שכבת מלח בתת הקרקע, שהימצאותה מנבאת יצירת בולענים. אנחנו מבקשים שעבודת הצוות שעובד על פתרון הקבע תואץ".
ח"כ בני בגין: "התופעה המבהילה של הבולענים היא הזדמנות להיווכח מה חשיבות המחקר. המכון הגיאולוגי הוא זה שזיהה את היווצרות הבולענים לפני שהתגלה משהו בשטח, וגם היום הוא יודע לחזות את מסלול היווצרותם של בולענים חדשים. אילולא המכון, בגלל מקדמי בטיחות עלולים היו להמליץ אולי שלא לצורך על נטישה רחבה. היכולת המחקרית מאפשרת לדייק והיום יודעים לחזות מה האזור המועד לפורענות.