פרשת ראה / שבת מברכין*איך קללה נהפכת לברכה?*"רְאֵה אֲנִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה" (יא.כו)רשי אומר שנפתחת הפרשה ב- *ראה* אבל היא מדברת על *נשמע* ובזמן *קבלת התורה* אפשר היה לשמוע ולראות את הקולות ללא הפרדה' ובצירוף אותיות אחרונות של*אֶת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ*נקבל את המילה *תורה '*(בעל הטורים)ומה שאנחנו מבינים שהמילים *ברכה וקללה* הן מילים הופכיות.
אומר *הנפלאות חדשות*:*"היום ברכה"* זה שנותנים לך היום בעולם הזה *ברכה* בעד מעשיך הטובים(וזה פירותיו של האדם)והקרן קיימת לו לעולם הבא ר"ת =*ו* הקרן *ק* יימת *ל* ו *ל* עולם *ה* בא (=והקללה)כלומר הקללה הופכת מובנה לברכה ומה שנראה לי לא טוב הוא בעצם טוב מאד.
עניין של פרספקטיבה.אותה סיטואציה השאלה היא מה אני רואה ? כן.השיטפונות בעולם יכולים להתפרש ככאוס אחד גדול ומובנם יכול בין-רגע להשתנות בהבנה שיש פה בורא אחד ומהיג אחד ואז הכאוס מתהפך לסדר ולהנהגה של הקב'ה.אם *שמע ישראל* זה כדי שנשמע את הקול הפנימי כבנים לה' אז נהרות שוטפות יבשות זה שנראה במוחש *"אֶל הַארץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ"* (בראשית יב)שאין לכם מקום בעולם מלבד ארץ ישראלכי *"בָּנִים אַתֶּם לָהּ' אֱלֹדֵּיכֶם"* (יד.א)
שבת מברכין שלוםרחלה דחליקה
הדלקת נרות ירושלים 18:56 באר שבע 19:13 תל אביב 19:11 חיפה 19:04צאת השבת רבנו תם 20:48*לעילוי נשמת אבינו יעקב בן רחל וששון עליהם השלום*קרדיט צילום : רויטרס (מתוך אתר ynet)