לא רק מוניות ושירותי משלוחים: שירות מהפכני של מד"א יאפשר לכל אדם המזמין אמבולנס מד"א לעקוב מהמכשיר הנייד שלו אחר מיקומו של רכב ההצלה
שירותי המעקב אחר כלי תחבורה שהיו נחלתם של חברות המוניות וחברות המשלוחים עוברים בימים אלו הסבה לשירות חדש ופורץ דרך בתחום הרפואה.
מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, השיק בשבוע האחרון שירות חדש, המאפשר לכל אדם המזמין אמבולנס לעקוב אחר מיקומו מרגע היציאה מהתחנה ועד להגעה למקום אליו נשלח להעניק סיוע רפואי.
ממד"א נמסר כי "המהלך אשר נעשה כחלק שיפור השירות בארגון והגברת השקיפות הציבורית יופעל לטובת הציבור הרחב".
במד"א הסבירו כי "ברגע שתתקבל קריאה במוקד החירום של מד"א, תשלח הודעות טקסט למכשיר הנייד של האדם אשר התקשר למוקד. הודעת הטקסט תכיל קישור למפה בה יוצג באופן רציף מיקום האמבולנס שנשלח לאירוע בהתאם לאיכון ממערכת ה-GPS עד להגעתו למזמין השירות".
מנכ"ל מד"א אלי בין הדגיש היום (א') כי "מדובר בעוד צעד משמעותי לחיזוק אמון הציבור במד"א ובמקביל מהווה פריצת דרך נוספת מבחינת שירותי רפואת החירום בארץ ובעולם".
"מד"א תמיד שואף להיות בחזית הטכנולוגיה הרפואית וזהו עוד נדבך חשוב הן ברמה הטכנולוגית והן ברמת שיפור השירות של הארגון. אין לי ספק כי גם האזרחים וגם מד"א יפיקו תועלת רבה מהשירות פורץ הדרך", הוסיף בין במקביל.
בתוך כך, במד"א תומכים בהצעת חוק חדשה שתאפשר לחברות הסלולר לגלות את מיקומו המדויק של המתקשר.
את ההצעה יזמו חברי הכנסת דוד ביטן ומיכל בירן וזו צפויה להגיע לשולחנה של ועדת השרים לחקיקה שתתכנס ב-13 ביוני הקרוב.
במד"א מציינים כי חלק מהאזרחים המתקשרים למוקד במצבי מצוקה, לחץ וסכנת חיים מידית מתקשים מאוד להעביר לצוותי המוקד את המיקום המדויק בו הם נמצאים. חלקם נמצאים באזורים לא מיושבים, שטחים פתוחים וכדומה שקשה להגדיר בהם את המיקום, דבר שגורם לעיכוב שעלול לגרום לנזק לחולה או הפצוע.
ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) מסרה כי "בסיור במוקד החירום של מד"א נדהמתי לגלות שהמוקדנים מבזבזים זמן יקר מאוד על איתור המיקום של הפונה. הזמן היקר הזה יכול במקרים רבים להיות ההבדל בין חיים למוות".
ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הדגיש כי "מדובר במודל שקיים במספר מדינות והוא הגיוני, נחוץ וייתן לכוחות ההצלה כלי חשוב שעשוי להציל חיי אדם".