סקר חדש גילה כי כלי הבית כבר אינם המתנה הפופולרית ביותר לחג בקרב תושבי הצפון
הקץ לאגרטלים: 73.8 אחוז מתושבי הצפון מעדיפים לקבל גיפט קארד במתנה לחג הפסח, ולא אגרטל או כלי בית אחר. הנתונים נחשפו בסקר שערך מכון פאנלס עבור BuyMe, פלטפורמה דיגיטלית לכרטיסי מתנה.
הסקר בדק את הרגלי קניית המתנות לחג הפסח וביצע פילוח מיוחד של תושבי הצפון. מהנתונים עולה כי למרות התפישה הרווחת שכלי בית הם המתנה המועדפת, רק 3.9 אחוז מתושבי הצפון יעדיפו לקבל במתנה כלי בית, לעומת 10.3 מתושבי המרכז. 5.8 אחוז מתושבי הצפון השיבו שהם רוצים לקבל מוצרי טיפוח, לעומת 2 אחוז בלבד מתושבי המרכז.
עוד עולה מהסקר, כי למרות שהרוב המובהק של מבצעי הקנייה הן נשים (83 אחוז מהנשים מעורבות בתהליך הקנייה, ויותר ממחציתן רוכשות את המתנה ללא בן הזוג), כשמדובר בקנייה דיגיטלית, לגברים מעורבות שווה בקנייה. אבל, את הישראלי קשה לרצות, גם כשמדובר במתנות: כשליש ממקבלי המתנות בפסח אינם שבעי רצון ונוהגים להחליפ את המתנה בטענה שאינה שימושית. יותר ממחצית הצרכנים דיווחו על חוויית קניות דחוקה וצפופה במרכזי הקניות, ויותר משליש טענו שההגעה למרכז הקניות גוזלת מהם זמן יקר ושקשה להם להחליט מה לקנות. רק 21 אחוז אוהבים את אווירת החג בקניונים.
אולם, למרות הדברים, אי הנעימות הכרוכה באי קניית מתנה גוברת על הקושי שבקנייה: 28.4 אחוז מתושבי הצפון מתכוונים לקנות עד שתי מתנות לחג, 39.5 אחוז ייקנו שלוש או ארבע מתנות, 16.6 אחוז ייקנו חמש-שש מתנות, והשאר יקנו יותר.