בין הסממנים המובהקים של חיי מסחר תוססים ניתן לכלול פתיחת סניפים חדשים, שיפוץ חלונות ראווה, והשקות חגיגיות של קולקציות אופנה. ולמרות שחודשי הקיץ לא נחשבים בארץ לעונת קניות רצינית, כי מאות אלפים בכלל בחו"ל וגם מי שנשאר משקיע בבילויים, נופשונים ובתי הארחה, גם ביולי-אוגוסט 2017 נכחתי בפתיחות והשקות. אז שלא יספרו לכם שרע או קשה כלכלית בישראל, והנה כמה הוכחות
רשת האופנה אורבניקה פתחה בסוף יולי באירוע שמשך מאות רבות מתושבי רחובות והדרום, סניף שביעי חדש וענק במתחם האאוטלט עופר בילו סנטר.
בשתי הקומות המשתרעות על 2700 מטרים רבועים ניכרת היטב ההשקעה של 12 מיליון השקלים שהיוזמה הזו דרשה. כך למשל רואים בכל פינה מסכי לד גדולי ממדים המקרינים קטעי וידאו ארט, מדרגות נעות, ומעברים רחבים בין מחלקות בגדי נשים, גברים וילדים, אביזרים (תיקים, כובעים), וקוסמטיקה. בולטים במיוחד המחירים הנוחים. כך מצאתי שם שמלות בעשרה שקלים, וסניקרס בחמישים. טווח המחירים הכללי מתחיל בכשני שקלים, לא טעות, ומטפס עד כ-120. והמידות מטפסות עד אקסטרא-אקסטרא לארג'.
דוגמה אחרת להתעדכנות אופנתית ראיתי בסניף של רשת "אופטיקה בליסימה" השוכן מול בניין הסינמטק בתל אביב.
את חלון הראווה הסטנדרטי החליפו בקיר זכוכית שלם, המכניס את הרחוב התוסס פנימה ומאיר את החנות ומדפיה. על המדפים יש תצוגה של אופנות עכשוויות בתחום משקפי השמש, שבעלת המקום, בילי לזר, מדגמנת בעצמה לבקשתי. גם הסניפים האחרים של הרשת המשפחתית הזו עברו שיפוץ, ואלה ממוקמים בקניון חונים-קונים בראשון לציון, בקניון בת ים וברחוב שמואל הנציב בנתניה.
שני מותגי הבית, 55polo ו replay69, הם קלי משקל, בעלי עיצוב מינימליסטי ועם עדשות פולארויד מקטבות ומסננות את קרני השמש. המחיר מתחיל ב-200 שקלים.
ויש גם משקפיים יקרות ויוקרתיות של מעצבי על כמו פראדה, דיור, לנווין או תום פורד. רובם במראה סולידי. לא תמצאו שם למשל את העיצובים האקסטרווגנטיים של דולצ'ה וגבאנה. ולבסףהמלצה על קולקציה בשם פריק שואו, שהיא צעירה, צבעונית וכוללת כמה מאפיינים של המילה האחרונה באופנת משקפי השמש.
למרות שאנחנו שקועים עדיין עמוק בעיסוקי ובילויי "החופש הגדול", חברת נעמן השיקה כבר השבוע את קולקציית ראש השנה עם כלי הגשה, בישול וטיגון, ואביזרי מטבח. במרכז התצוגה היפיפה בראש העין, שהוא תאווה לעיניים, ראיתי כמה חידושים ובראשם פטנט הכלים המתקפלים. מדובר בקומקומים, סירים וקערות, שמחציתם מתכת ומחציתם סיליקון.
כשלא משתמשים בהם, ניתן לדחוף את חלקי הסיליקון פנימה, וכך להקטין מאוד את נפחם, דבר החוסך המון מקום בארונות המטבח. עוד בולטים בתצוגה החדשה כלי בישול בגודל מיני, לרווקים וזוגות שילדיהם פרחו מהקן.זוג מחבתות שטוחות שניתן לחבר זו מעל זו בציר, וכך להצליח להפוך לצד השני חביתיות או פנקייקים גם אם אין לנו כישורי אקרובטיקה וכשאנחנו מנסים להפוך חביתה בתנופה לאוויר, כמו השפים, היא בעיקר טסה לכיוון התקרה ואז מתרסקת על הכיריים. כשלא הופכים מטוגנים, אפשר להתיר את הזיווג ואז מקבלים 2 מחבתות.
יפים גם כלי קרמיקה בצבעי סוכריות, וצלחות בצביעה מדורגת, אבל הכי בולטים הכלים הנוסטלגיים, עם פס כחול בשוליים כמו בבית סבתא או עיטור פרחוני המזכיר את הסרוויסים של רוזנטל מימים עברו. התלהבתי גם ממערכת כלים עם איורים דמויי תחרה, ומערכת בשם "דבורה" עם איורי דבורים להגשה של תפוח בדבש בראש השנה.
יואלה פטרון, מנהלת הנראות המסחרית בנעמן אומרת כי למרות הרצון לסגנונות חדשים, כשמגיעים לארוחות המסורתיות של שבתות וחגים, איכשהו אנחנו חוזרים לקלאסיקה – לכלי הגשה ואלגנטיים, לבנים, עם לאיורי זהב, לגביעי יין מעוטרים ואפילו לסכו"ם זהב.
גם רשת GOLBARY התרחבה ופתחה 3 סניפים חדשים בתל-אביב ובראשון לציון והשקיעה בסניפים הקיימים שלה מיליוני שקלים. עוד הוכחה לתזה שלי בדבר איתנותם של חיי המסחר בישראל.
באירוע השקת סניף הדגל החדש בקניון האופנה גינדי בתל אביב בלט עיצוב בגווני שחור ולבן וחומרים כמו נירוסטה ושיש, מראות כהות ומסכי לד. הרושם הכללי הוא נקי ומודרני. באותה הזדמנות הודגמו כמה מאפייני אופנת סתיו חורף 2017-2018 כמו צבעי שלכת, ובראשם בורדו, כחול מעושן וסגול.
בתחום המחויט מציעה גולברי בלייזרים מקטיפה, חולצות מכופתרות ושמלות בגזרה נקיה ועל זמנית, כמו גם סולם צבעים של כחול, לבן, אדום ושחור. לאירועים חגיגיים ושעות הערב, יש שמלות וחצאיות מבדים דמויי עור, חולצות פייטים ושמלות מקסי בשילוב תחרה וקטיפה ורקמת פנינים, נגיעות של כסף וזהב, חוטי לורקס וניטים.
אוהבות הדפסים פרחוניים ימצאו גם אותם כמו למשל בג'ינס עם רקמת פרחים, מעיל גשם עם פרחי ענק בשוליו, הדפסים של פרחים וציפורים על ז'קטים, שמלות וחולצות עם אפליקציות של פרחים.המחיר ההתחלתי של השמלות הוא כ-200 שקלים ושל הז'קטים, כ-260 שקלים.
נישאר במתחם קניון האופנה גינדי בתל אביב, כדי לספר על חנות אימפרס שקיימה השקה של קומטה(COMETE), מותג איטלקי לתכשיטי גברים, שמייבאת קבוצת רולטיים.
אלעד לוי משנה למנכ"ל קבוצת רולטיים אומר שהגברים הישראלים אוהבים צמידים ושרשראות ושהתכשיט הפופולרי ביותר בקרב גברים הוא צמיד היד. הקולקציה שהחברה שלו ייבאה עשויה ממפלדת אל חלד, מתכת חזקה ולא מתחמצנת, ושיבוצים של חלקי קרמיקה, כסף, לטקס וסיבי פחמן, בגוונים כהים. התכשיטים גם מצופים ברודיום, השומר על צבעם המקורי.טווח מחירי הצמידים הגבריים: 390-1490 שקלים.
אחת ההשקות המושקעות ביותר שנערכה בימים אלה היא של חברת מדגל מבית פלסאון, שהזמינה את השף ניר צוק, אפשרה לו לערוך שולחנות במבחר עשיר של גבינות, יוגורטים, מאפים מלוחים, צמחי תבלין, דגים, יינות, כל טוב הארץ, וגם להעביר סדנה שכללה מרק דגים ושיטות להכנת הרינג, תאנים מקורמלות, קוקטייל קיץ עם קרח ועראק ועוד, כל זאת כדי לחגוג את השקת הברזים האלקטרוניים הביתיים המכונים iFLOW.
באירוע הפוטוגני והמשביע הזה הוצג ברז ביתי המשלב לראשונה טכנולוגיות של הפעלה מכנית ואלקטרונית. חיישן פותח את זרם המים כאשר מקרבים את היד לברז, ללא מגע, ווהזרם נפסק גם כן ללא מגע אחרי שלוש דקות.
יש שני מצבי זרימה, רגיל וספריי. וכך – גם באמצע בישול, כשצריך לשטוף את חומרי גלם, לא צריך לעשות הפסקה בעבודה, לשטוף ולנגב את הידיים, ואז לשטוף את הירק או הדג, אלא פשוט לקרב אותם לפיית הברז. לקראת שבת, ניתן לנתק את המנגנון האלקטרוני, והברז הופך לרגיל המופעל על ידי סיבוב ביד. אנשי מדגל הדגישו שלמרות החדשנות הטכנולוגית הברז ניתן להתקנה בקלות, גם למי שאיננו שרברב. המחיר: 3175 שקלים ויש 7 שנות אחריות.