חברת הסטארט-אפ 'Powerlinx' ('פאוורלינקס') הנמצאת בבעלותו של איש העסקים דורון כהן, מבעלי 'דן אנד ברדסטריט ישראל' הפכה לחברת המאצ'ינג הגדולה ביותר בעולם
חברת הסטארט-אפ 'Powerlinx', אשר נוסדה בשנת 2012, חצתה את קו 52 מיליון החברות בבסיס הנתונים שלה.
למעלה מ-200 אלף חברות ישראליות במאגר חברות ב'פאוורלינקס' וכ-1,000 חברות ישראליות עושות שימוש קבוע בפלטפורמה. כל זאת, כאשר מאז יוני 2015 ייצרה 'פאוורלינקס' כ-700,000 התאמות בין חברות. שווי הזדמנויות אלו נאמד במיליארדי-דולרים.
"לחצות את קו 50 מיליון החברות בבסיס הנתונים, בכלכלה של היום, משמעו שינוי פרדיגמה", אמר אתמול (א') דורון כהן, מייסד משותף ב'פאוורלינקס' ויו"ר ומנכ"ל 'דן אנד ברדסטריט ישראל' והוסיף כי "עם התרבות הסימנים לכך שהכלכלה העולמית מתהדקת, שותפויות הופכות לעניין מרכזי בשרשרת האספקה של חברות רבות, שלא לדבר על מקורות רווח חדשים. חברות קטנות יכולות ליהנות כעת מגישה להמלצות לשותפות על בסיס 'ביג דאטה', בשבריר מן העלות של שירותי המידע המסורתיים".
חברת הסטארט אפ 'Powerlinx', הוקמה ע"י דורון כהן, ו- 3 שותפים נוספים, ביניהם: סטיב אליסיו, שותף בקרן ההשקעות 'Providence' ויו"ר 'דן אנד ברדסטריט' העולמית לשעבר ודיוויד אמרי, מומחה בתחום המיזוגים והרכישות.
החברה דיווחה אתמול (א') בבוקר, במסגרת שבוע העסקים הקטנים בארה"ב, בו משתתפות חברות, כגון: 'גוגל', 'טוויטר' ו-'ג'י.פי מורגן צ'ייס', על שבירת שיא וחצייה של קו 52 מיליון החברות בבסיס הנתונים שלה.
בכך הופכת 'Powerlinx' לחברת התאמת החברות (מאצ'ינג) וזיהוי הזדמנויות עסקיות הגדולה ביותר בעולם.
החברה אשר יושבת בבניין "אמפר סטייט" שבמנהטן, ניו יורק, מספקת פלטפורמה ייחודית המסייעת לצמיחה עסקית של חברות. ייחודה של 'Powerlinx', הוא בשידוך והתאמה שעורכת החברה בין חברות המאפשר להן לזהות הזדמנויות לשותפויות אסטרטגיות ולצמיחה עסקית.
הפלטפורמה מאפשרת לחברות בכל גודל ומכל מגזר עסקי לאתר הזדמנויות לצמיחה דרך שיתוף פעולה אסטרטגי והיא מתבססת על מאגר נתונים עולמי מקיף ועל מנוע ייחודי לזיהוי כוונות עסקיות. מטרתה לחבר בין עסקים על בסיס יעדי צמיחה מוגדרים (לרבות התרחבות גיאוגרפית, מציאת ספקים חדשים, גיוון היצע המוצרים, מיזוגים ורכישות, יוזמות משותפות וגיוס הון) ולהקל על ההכרות ההדדית.
לחברה, פיתוח ייחודי 'Partner GraphTM', טכנולוגיה פורצת דרך הממפה את ההתאמה וההיתכנות של מערכת יחסים עסקית משמעותית בין החברות. מודל ה- 'Partner Graph' מודד את ההתאמה של כל חברה בפלטפורמה לחברה אחרת בבסיס הנתונים של פאוורלינקס ומייצג אותה באמצעות ציון מספרי, המכונה 'PowerScoreTM'.
המלצות התאמה שזוכות בציון ה-'PowerScore' הגבוה ביותר הן בעלות הסיכוי הגבוה ביותר להבשיל לשותפות מוצלחת. אלגוריתם ההתאמה ניזון מבסיס נתונים עשיר הכולל נתונים כמותיים ואיכותניים, התורמים להצלחת השותפויות ובוחן בין היתר מטרות הדדיות, מאפיינים עסקיים, ביצועים בעבר וטרנדים בשוק. כל זאת בפלטפורמה שההיקף הכספי של סך ההזדמנויות העסקיות שבה, מוערך במיליארד דולר.
שבוע העסקים הקטנים בארה"ב הוא אירוע שנתי שמטרתו להכיר בהישגים הקולקטיביים של בעלי עסקים קטנים ויזמים בארה"ב. אירועים שונים לציון השבוע נערכים ברחבי ארה"ב וחברות מובילות בתעשייה, כגון: 'גוגל', 'JPmorgan Chase' ו'טוויטר' נוטלות בו חלק באמצעות יוזמות משלהן.
בשבוע שעבר, דיווחה חברת הייעוץ 'EY' בדו"ח החצי שנתי שלה, המנתח עסקאות בתאגידים, כי מספר חוזי השותפות בארה"ב מצוי במגמת עלייה, כתוצאה מהידוק הכלכלה הגלובלי, מאינפלציה נמוכה לאורך זמן ומאי-הוודאות הנוכחית בתחום החדשנות הדיגיטלית.