להפתיע, לרגש, לפנק. מפיק האירועים והיזם אייל נאור הצליח לפצח באמצעות המותג "קופסת אוכל" את הדרך לחווית עובד מנצחת ומיתוג מעסיק שמותאם לשנת 2022

עד לפני מספר שנים, היה קל יותר לרגש את העובדים בחברה: מארז יין לקראת ראש השנה, קופסת שוקולד ביום האהבה וסבון גוף ביום האישה עשו את העבודה. הנוסחה הקבועה של יצירת אירועים בימים מיוחדים לאורך השנה עבדה להפליא, התמונות מכל אירוע היו מלאות קסם והעובדים היו מרוצים.
אבל מה שהיה נכון לפעם, היום כבר לא מספיק. בשנים האחרונות ערכן של חברות הטכנולוגיה הישראליות גדל, מה שייצר ביקוש עובדים גבוה ותחרות עזה על תשומת הלב של כל עובד מוכשר בענף. היום לכל בוגר יחידת 8200 מוצעות משכורות גדולות והצעות מפתות. ובאופן טבעי, התחרות מגבירה את הרף.
"יש היום רף חדש של צורך בריגוש על פני המוכר והבטוח" טוען המפיק והיזם אייל נאור "היום החברות צריכות להיות יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסא. פתאום צריך למצוא שפה אחרת ולהבין איך לתקשר עם העובד וליצור אצלו סביבה וחווית עובד גם בתנאים הנוכחיים. כי מה שעבד פעם, כבר לא עובד היום".
בנוסף הקורונה טרפה את הקלפים ואילצה אותנו לעזוב את אזור הנוחות, חלק מהעובדים עברו לעבוד מהסביבה הביתית וצריך להעניק להם את ההרגשה של גאוות יחידה גם כשהם לא נמצאים בבסיס האם. מתנות ושוברים הפכו להיות דבר שבשגרה. הצורך הוא להפתיע במשהו חדש, לשמר את העובדים הקיימים ולהפוך את הארגון לאטרקטיבי ונחשק עבור עובדים פוטנציאליים.

ניהול עובדים זו מערכת יחסים לכל דבר
כמו במערכת יחסים בין שני בני זוג, כך גם מערכת היחסים החדשה שנוצרה במקומות העבודה בין המעסיק לעובד. כדי להעניק לעובדים את ההרגשה שהם מוערכים על ידי החברה ולייצר מיתוג מעסיק נוצר צורך לחשוב איך לרגש ולהפתיע את הצוות בכל פעם מחדש.
בדיוק בשביל זה נוצר המותג "קופסת אוכל" מארזים קולינריים קונספטואליים ומוקפדים בהתאמה אישית מבית "חדר פרטי – חוויית אירוח". כל קופסה מבין 36 הקופסאות המרהיבות, היא בעלת דפוס עיצובי ייחודי שאין זהה לו. הקופסאות מגיעות במגוון קטגוריות ומכילות מנעד רחב של מעדנים שלוקטו ביד אוהבת ברחבי הארץ – בשווקים, במעדניות, אצל יצרנים מקומיים ומשקים קטנים. המארזים מציעים לעובדים חוויה של טעמים, צבעים וריחות מכל העולם לצד מוצרים ייחודיים מהתוצרת המקומית בישראל.
קופסת אוכל מגיעה ב-5 קונספטים שונים: מארז לפי מתכון, מעדנייה, יין, בירה וקוקטיילים. ניתן לבשל איתן, לאכול אותן, לשקשק איתן, להתפנק על יין וטוב ונשנושים ולפנק באמצעותן אנשים אהובים.

מעולם האירועים לעולם המארזים
מאחורי הקלעים של "קופסת אוכל" עומד היזם והמפיק אייל נאור, הבעלים והמנהל של חברת EXP להפקת אירועים ושל חללי האירוח האינטימיים "חדרפרטי","לילי – מטבח שף" ו"מטבח אחורי" – שלושת החללים ממוקמים בבית פנורמה שבדרום תל אביב. אייל – בעל ניסיון של יותר מ־25 שנה בעולם הפקות האירועים העסקיים והפרטיים מגיע לתחום מתוך אהבה ותשוקה לאוכל ולאירוח.
הרעיון לקונספט של "קופסת אוכל" נולד אצל אייל נאור בעקבות השינויים בחברות שהוא היה עד להן מקרוב. "בשנת 2022 העובד בעצם אומר, אל תיקחו אותי כמובן מאליו". טוען אייל "ברוב החברות, לעובדים יש שובע ממתנות ומאירועים, ולכן הרף עלה. כשהרף עולה אתה צריך לדעת להפתיע דווקא בדברים היותר קטנים ויותר מעניינים, לרדת לפרטים ולייצר להם מארז שמותאם אליהם באופן אישי".

פרסונליזציה זה שם המשחק
"הדרך להגיע אל לב העובד היא קודם כל בחוויה שרואה אותו באופן פרסונאלי, לא עוד אירוע או מארז שמתאים לכל אחד באירועים על פני לוח השנה שידועים וצפויים מראש. אנחנו ב "קופסת אוכל" תמיד עורכים סיעור מוחות עם המנהלים. אנחנו שואלים מה מתאים לעובדים בחברה, מה ירגש אותם באופן אישי. מה השפה שמדברת אליהם. עובדים יחד על הבנת הצרכים והתאמה באופן שניתן יהיה להבין בצורה מדויקת איזו חוויה יכולה להתאים לעובדים באופן אישי כדי להרגיש מוערכים, כדי להרגיש שהמנהלים שלהם רואים אותם באופן אישי".
"ובאמת זה עובד" הוא מציין "המארזים שלנו הם כמו שהגדירה אותם אחת ממנהלות משאבי האנוש איתה עבדנו "אירוע בתוך קופסא". האתגר שלנו הוא איך מכניסים חוויה שלמה בתוך קופסה".
"לדוגמה הייתה לנו חברה שהעובדים שלה היו רגילים לטוס אחת לשנה, המנהלת שלהם איתגרה אותנו לארוז להם את ההרגשה של נסיעה לחו"ל בתוך קופסה. בנינו עבורם בהתאמה אישית מארז קונספט של חווית מאתרים מפורסמים בעולם עם פרודוקטים של דליקטסים מקוריים מכל רחבי העולם. האמירה של הקונספט הייתה "אם אי אפשר לטוס לחו"ל, נביא את חו"ל ללקוח" וזה באמת הצליח לרגש, יצרנו מארז שמדבר שפה ומעביר תחושה".

"יש מארזים בהפתעה ויש מארזי "עשה זאת בעצמך" כמו מארז להכנה עצמית של עוגת יום הולדת חגיגית, יש מארזים שאפשר לקחת אתכם לטיול כמו למשל מארז אסלי שמגיע עם פינג'ן אמייל אותנטי, קפה טחון ושתי מפיות בד או מארז יפו פינת לוינסקי שמעביר את התחושה של סיור בשוק הססגוני"
"לאוכל יש שפה, אוכל יודע לדבר, לרגש, צריך רק להבין נכון באיזו שפה אתה רוצה לדבר עם העובד שלך. לקוחה שלנו, בכירה בחברת רכב גדולה ומוכרת ביקשה מאיתנו להכין ללקוחות מארז שאומר "סליחה" הודות לעיכוב במשלוחי הרכבים. הרכבנו יחד איתה מארז שיודע לנחם את הלקוח ולהסביר לו שהוא חשוב לחברה והם מתנצלים על התקרית".
כל מארז הוא יחיד ומיוחד
בתקופה בה ארגונים נלחמים על העובדים, הקונספט של "קופסת אוכל" נועד להעניק למנהלי משאבי האנוש את הכלים לשמר את העובדים הקיימים ולהפוך את הארגון לאטרקטיבי ונחשק עבור עובדים פוטנציאליים. אנחנו מאפשרים ללקוחות לבנות מערכת יחסים עם העובד ומציעים פתרונות למיתוג מעסיק.

ה-פ-ת-ע-ה
את נושא הפרסונליזציה של מארזי קונספט בהתאמה אישית לעובדים לקח אייל נאור צעד אחד קדימה כאשר במסגרת "קופסת אוכל" נבנו מספר קונספטים שמאפשרים את אפקט ההפתעה:
מארז יום הולדת
מתנה שנתית לכל עובד, לבחירה ממגוון קטגוריות המארזים שלנו. ניתן לבנות מארז בהתאמה אישית או לאפשר בחירה מבין מספר מארזים (לפי הגדרת תקציב)
מארז Happy Hour
ארבעה סוגים של מארזי קוקטייל קבוצתיים לפי סוג אלכוהול-
ג'ין טוניק, נגרוני, מוסקו מיול או ערק. המארזים מלווים בפיצוחים, זיתים, נאצ'וס ועוד..
לכם רק נשאר לדאוג לקרח ולמצב רוח טוב ניתן לשלב בין סוגי הקוקטיילים.

מארז בהפתעה
ארבעה/שישה מארזים בשנה במועדים ייחודיים שנבחרו מראש:
בוחרים מראש ימים מיוחדים במהלך השנה – יום האהבה/יום הבירה/יום הפיקניק/יום הפיצה ועוד.. במהלך השנה, העובדים יקבלו מארז בהפתעה בקונספט משתנה
מעדנייה ניידת
הצוות הקולינרי של "קופסת אוכל" מגיע אליכם למשרד ומקימים חנות מארזים עם מבחר המוצרים המיוחדים שלנו:
ממרחים, שמן זית, יין, בירות, אלכוהול, תבלינים, פיצוחים, שוקולד, עוגיות, קונפיטורות ועוד..
העובדים מקבלים קופסא/סל/תיק אותם יוכלו למלא בכל טוב (לפי תקציב שנקבע מראש)
ניתן למתג את המארזים והמוצרים לפי דרישה, לבנות קונספט, להתאים תכולת מארז ללקוח
מאה אחוזי הצלחה
כדי לשאוף למאה אחוזי הצלחה, לא מספיקה רק החוויה והקונספט המגניב. חלק גדול מההצלחה הוא גם בלוגיסטיקה שעומדת מאחורי כל מארז. "קופסת אוכל" היא חלק מקבוצה בבעלות אייל נאור אשר מחזיקה חברת הפקה ושלושה מקומות לאירועים. בשל כך המותג נתמך במערך לוגיסטי ברמה הגבוהה ביותר שקיימת כיום בתחום המארזים לעובדים.
"יש לנו למעלה מ- 250 מוצרי מעדנייה ייחודיים, כולם כשרים, מוצרים מפתיעים שלא ניתן למצוא בסופר וגם איכותיים מאד. הקפדנו שחומרי הגלם הם עמידים ולא דורשים קירור או חימום כדי להיות טריים. השינוע שלנו מאד מוקפד וניתן לשלוח מספר פעמים בחודש בהתאם לצורך" אומר אייל.

מה אפשר לתת לבן אדם שיש לו כבר הכול?
"זו שאלה טובה. יש היום באמת הרבה מנהלים והרבה עובדים שלכאורה אין מה להציע להם. כי כל בקבוק ויסקי שתציע להם יש להם יקר יותר בבית וכל נופש או מלון שתשלח אותם אליו הם כבר היו שם מזמן".
"להצליח לרגש, להצליח להפתיע, זה שם המשחק". מסביר אייל "מארז לא צריך להיות יוקרתי, אלא להעניק הרגשה של תשומת לב אישית והתעניינות בעובד. האותנטיות היא שם המשחק. כשאני נוסע בעולם אני כבר לא מחפש מסעדות מישלן או מלונות שהם ברורים מאליו, אלא מלונות קונספט. משהו חדש שירגש אותי וזו לאו דווקא היוקרה. הרבה פעמים דווקא האותנטי המקומי הבלתי צפוי הוא המרגש. ה- Unexpected הוא הדבר החדש.

מה צפוי לנו בעתיד?
"יש לנו צוות חשיבה ייעודי לכל נושא הפיתוח העסקי, אנחנו ממשיכים לפתח מוצרים חדשים כדי שיוכלו לעמוד בדרישות מהשטח שמתעדכנות כל הזמן. אנחנו בוחנים את השוק בארץ ובחו"ל וממשיכים להציע מוצרים חדשים שיוכלו להעניק מענה לכל מי שנושא חווית העובד ומיתוג מעסיק קרובים לליבו". מסכם אייל
מוזמנים לרגש את העובדים שלכם עם מארז מקורי, תנו הצצה לאתר של קופסת אוכל https://www.culinarybox.co.il/
אינסטגרם : https://www.instagram.com/culinary.box/