
איך הכל התחיל?
"לפני 10 שנים מצאתי את עצמי מחוץ לבית החם של ידיעות אחרונות, אחרי 3 שנים בתפקידי עריכה, הפקה וכתיבה במוסף 7 לילות." מספרת לנו ענת דניאל, שהצטרפה אלינו לטובת הראיון.
"היו לי יכולות הכתיבה, אבל לא מצאתי משהו שיעניין אותי. אמרתי לעצמי ששווה להגדיל את טווח החיפוש, ובדקתי גם כיוון של כתיבה בפייסבוק וניהול עמודים. באותו זמן בדיוק נפתחה משרה בחברת הרכב AVIS לניהול הפייסבוק והתוכן של החברה. התחלתי לעבוד שם, ובאחת הפגישות עם מנהל שיווק דאז, גילי שגיב, שעד היום אני מוקירה לו תודה, על כך שהיה זה שחיבר אותי בעצם לייעוד שלי…"
"גיל היה מנהל עם ראש גדול ופתוח, ושאף ליצירתיות וייחודיות בקידום ושיווק מכוניות החברה. אני הצעתי בתמימות שנפתח בלוג על רכבים, שאני אכתוב, שיקרא "מלכת הכביש", והוא, להפתעתי, אהב את הרעיון. הבלוג היה לחלוטין של החברה, במהלך השבוע הייתי יוצאת לנהוג באחת ממכוניות החברה וכותבת עליה סקירה. כך במשך שנה שלמה. כשהחלטתי לבסוף לצאת לדרך עצמאית, גיל מסר לי את הבייבי שלי, ומשם הכל היסטוריה. היום יש לי שני כתבים באתר. בכל יום עולה תוכן עדכני לאתר, יש מבחני דרכים מעניינים, אירועים והשקות."

הקסם שבתחום הרכבים
"תמיד הייתה לי אהבה מיוחדת למכוניות. מילדות הייתי מזהה את כל מותגי הרכב, אבל מעולם לא חשבתי שאעסוק בתחום הרכב. עבדתי בעבר בכתיבה וכשדרנית ברדיו, אבל היום אני קמה בבוקר והולכת לישון בידיעה שאני האישה הכי ברת מזל בעולם. אני אוהבת אהבת נפש את מה שאני עושה, זה מעניין אותי ואני שמחה להכיר מכוניות חדשות, ולהבין כל הזמן עוד ועוד דברים בתחום ומסביב לו. רק לפני שבוע וחצי רכבתי לראשונה על טרקטורון, ומי בכלל היה מאמין שזה יקרה.
בכל כתבה או סקירה אני מעבירה סיפור שלם על אותו מפגש עם הרכב, ובכל פעם זה קצת שונה. רכב חדש זה מרגש ומעניין. אין ספק שמכוניות מוציאות ממני המון רגש."
להיות אישה בעולם הגברי
כששאלתי את ענת דניאל איך זה מרגיש לשבור את הסטיגמה, היא קצת היססה. "כל ההתחלות הן קשות. ב'אוויס' הייתי צריכה לעלות בפורומים תחת החתימה של 'ענת מ-אוויס’, ולייעץ על כלי רכב. בתור בחורה בת 29 לייעץ לגבר, כמעט כל גבר, על מכוניות, זה דורש המון ביטחון. הרבה אנשים לא הבינו מה אני רוצה מהם, וחלק אפילו חשבו שאני גבר שמזדהה כאישה.
ההתנגחויות הראשונות היו לא נעימות בלשון המעטה, אנשים תהו מי זו הבחורה הזו שבאה לייעץ להם פתאום?' או מה היא מבינה בכלל ברכב. ההתחלה הייתה קשה אבל הובילה אותי לאיפה שאני היום. היום כמעט ולא קורה שאני מקבלת ביקורות ארסיות כאלה, וגם אם יש ביקורת, אני עונה לה בקוליות ובביטחון, ומאחלת יום נעים לכותב. היום אני בטוחה מאוד במקום שאני נמצאת בו. עבדתי קשה בשביל זה. ב'אוויס' למדתי את היסודות של ייעוץ לרכישת רכב, ועד היום אני מייעצת לכל מי שפונה אלי, באהבה."

מה הרכב שהיית ממליצה עליו לכל ישראלי?
"בדרך כלל כששואלים אותי דבר כזה, אני ישר מנסה להבין מה הייעוד של הרכב, בין אם לנסיעות עירוניות או בין-עירוניות, נסיעות קצרות או ארוכות, אם יש ילדים ומה התקציב. אני לא ממליצה רק על דגם מסוים, או קטגוריה מסויימת של כלי רכב, כי זה מאוד משתנה. היום למשל יש את אופנת ה'קרוסאוברים', ויש גם עדיין שמחפשים גם את המכוניות המשפחתיות. שאלות מגיעות לגבי המון דגמים וסוגים של כלי רכב. אני שמחה שאני יכולה לעזור ולענות לכל שאלה, ובמידה ולא, אני עושה בירור, בודקת משווה בין דגמים, וחוזרת לשואל/ת עם תשובה יותר מדוייקת."
תמיד אפשר לחלום
"אם לא הייתי כתבת רכב הייתי כותבת על דברים אחרים, אולי במקומונים, או מגזיני לייף סטייל – תחום שאני מכניסה גם היום לתוך מבחני הדרכים והסקירות שלי באתר מלכת הכביש. יום יבוא, וזה לא סותר את תחום עיסוקי, אולי אגשים חלום ישן ואדבב בסרטים (סרטים על מכוניות אולי?…).
אלה הם חיי, ברוך השם, ואני מודה על זה. אני לא רואה את עצמי עוזבת את עולם הרכב והכתיבה בקרוב, אלא רק גדלה בתוכו, ומכניסה עוד כתבים עוד עניין לאתר. מלבד לאתר שלי, אני משתפת פעולה עם עיתונים גדולים, ומדיות רכב ואקטואליה גדולות, כמו למשל מוסף רכב מיוחד שעשיתי עם עיתון מעריב, שהתפרסם בסוף השבוע האחרון. בעבר הייתה לי במשך שנה פינת רכב בטלוויזיה, בתכנית 'סוגר עניין' בערוץ 13. טלוויזיה אני 'עושה' רק באופן נקודתי עכשיו, כשמזמינים אני באה."
אין ספק שענת דניאל היא אישה מעוררת השראה. "כיף לי להיות עצמאית בתחום. אני מקבלת פניות מבנות אחרי הצבא, ששואלות אותי איך בכלל הגעתי למקצוע הזה, מה צריך לעשות. אני עונה שחשוב ללמוד, לדעת להתנסח ולקבל ביטחון עם הזמן בכתיבה, ואז אפשר לפרוץ ולכתוב על מה שרוצים, גם על מכוניות. מי שיש לה חלום כזה – שתלך על זה ותלמד, והשמים הם הגבול."

בשורה התחתונה
מי? ענת דניאל, עיתונאית הרכב היחידה בארץ
מה? אתר רכב וצרכנות בשם "מלכת הכביש"